Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
er løbet ind i et mindre projekt der kræver ny motor af denne type, men har desværre ikke haft heldet med mig mht at finde nogen.

motoren jeg skal bruge skulle kunne findes i :

Fiat 124 Abarth Spider,
Fiat 131,
Fiat 132,
Fiat Argenta,
Fiat Regata 100,
Lancia Delta,
Fiat Ritmo 105, 125, 130TC

eneste krav er at indsugningen sidder til venstre når man ser motoren fra svinghjulssiden.

har snakket med kurt krog (nok den mand jeg kender der ved mest om gamle fiat'ter) og kristian fra sørup (ved ålborg) har heller ikke mere på lager..

har snakket med ladathomas som har en 1,6tc på lager, men der er sku lidt langt til køge fra nordjylland :(

prisen snakker vi om..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Spørg på www.fiatklubdanmark.dk ?

.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
du skal nok snakke med en der kender det opsæt bedre end ham der har oplyst dig om bilmodellerne...

131, 130 og vist også 124 har langsliggende motor, som driver baghjulstræk. her går vand studsen til køleren ind på toppen fra den anden ende af toppen end den gør på regattaen.... regattaen kører med samme type motor som jeg gør nemlig og det gør de andre ikke.

dog er det vist kun toppen der er forskellen som jeg ved det. men dejligt at høre at du har set lyset ven ;)

hyggehilsen fra Lasse

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Ahhh Lasse, du har ikke helt ret.

Regata findes faktisk både med 1. og 2. generation TC motor. Og nej det er ikke kun toppen der er forskel på. Blokken er også anderledes. På den gamle drives oliepumpen af tandremmen, hvor den på den nye drives direkte af krumtappen. Så grydesvampens liste er faktisk helt korrekt. Mht Lancia delta, skulle der dog tilføjes at det kun drejer sig om modeller før der kom indsprøjtning på.

Mads RR

Yugo Turbo skrev:
du skal nok snakke med en der kender det opsæt bedre end ham der har oplyst dig om bilmodellerne...

131, 130 og vist også 124 har langsliggende motor, som driver baghjulstræk. her går vand studsen til køleren ind på toppen fra den anden ende af toppen end den gør på regattaen.... regattaen kører med samme type motor som jeg gør nemlig og det gør de andre ikke.

dog er det vist kun toppen der er forskellen som jeg ved det. men dejligt at høre at du har set lyset ven ;)

hyggehilsen fra Lasse

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
hmm, de regataer jeg har set har toppen på der er magen til den jeg/vi kører med. men under alle omstændigheder så skal han jo så passe på med hvilken motor fra regataen han får tilbudt

jeg er med på at oliepumperne er forskellige og der er jo modeller hvor motoren står lige op og så er der dem der tipper 20 grader. de har jo udviklet en del på de motorer gennem årene.

lancia delta 2,0 turbo og 1,6 turbo, kører begge med de motor typer vi to bruger... så lancia delta skal der også lige passes lidt på med

Titel:
Senior Medlem

Jeg kan nok godt hjælpe til med transport fra køge til hadsten, hvis det er.

Skriv en PM hvis det er interresant.

Mvh Jon

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Er kommet til at købe en lada magen til den jeg har, og når man så er vant til at køre med 150+hk bliver det sjovt nok RET så irriterende at køre rundt med 52hk under hjelmen, (det føles bestemt som om de 20 af dem er på græs!)

har muligvis fundet mig en motor fra en ældre 131 1,6tc. men nu får vi se..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time