Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 jan 2009, 22:49 
Offline

Tilmeldt: 17 okt 2007, 17:10
Indlæg: 5
hej
jeg har en volvo v40 t4 fra 1997.
den havde nogle små problemer med benzintryksregulatoren deer kunne mærkes en gang imellem.
jeg har så haft den hos BSR for at få en stage 1 (235HK) og nu er den helt gal med benzintryksregulatoren når klampen ryger i bund.
sådan en original benzintryksregulator er meget dyr hos volvo og tænkte at jeg kunne erstatte med en uoriginal. Er der nogen der ved hvilken slags (linær eller prograsiv og hvilked tryk den skal kunne levere) jeg skal bruge til min bil?
jeg mener at den originale sider ved dyssebroen.

på forhånd tak


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2009, 23:39 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Hvorfra ved du det er benzintryksregulatoren det skulle være galt med?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2009, 08:49 
Offline

Tilmeldt: 17 okt 2007, 17:10
Indlæg: 5
jeg har læst og snakket andre som har haft samme problem med den type bil hvor det var den det var galt med.
jeg har fået skifted tændrør.
jeg ved at det kan være alt muligt andet også men lige nu er det mit mest sandsynlige bud.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2009, 22:03 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Med mindre regulatoren er et absolut volvo-problem, og leverandøren (BSR ??) har overset det faktum, så kan du inkl. regulatoren skifte halvdelen af motoren uden at finde fejlen hvis du ikke griber det systematisk an :wink:

Den bedste tjeneste du kan gøre dig selv er at få målt din blanding. Det bør du med en bredbåndslambda enten selv eller på værksted (hvad med de BSR eller hvad de hedder som har leveret varen!?!). Viser det sig så at der er få mager blanding ved WOT (planken i bund), ja så kan du begynde at fejlsøge på blandingen (forudsat at luften/turboen/utætheder ikke er problemet), herunder regulatoren men det er sidste sted jeg vil søge. Derimod vil jeg søge der hvor der i forvejen er kompenseret for de 235hk (ekstra blanding), dvs. chip, styring mm...afhænging af hvordan BSR har lavet det. Fejlkilder her kan være selve justeringen, std. dyser, std. pumpe, brændstof filter mm...

Viser bredbåndslambdaen at det IKKE er blandingen det er galt med, ja så er du i den anden grøft....tændingen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2009, 23:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Mål trykket på dysebroen når den skaber sig.....Hvis det er stabilt når den brokker sig, så er det ikke der fejlen er.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 00:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Nogen der kender en god lille transducer til at skrue i fuelrailen... til brug sammen med Vems..

Jeg er ikke meget for at eksperimenter med olietryks-sensore e.t.c da jeg ikke lige syntes jeg har tiden eller energien til at lege for meget med brænd..(stof systemet) :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 08:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
ae86 skrev:
Nogen der kender en god lille transducer til at skrue i fuelrailen... til brug sammen med Vems..

Jeg er ikke meget for at eksperimenter med olietryks-sensore e.t.c da jeg ikke lige syntes jeg har tiden eller energien til at lege for meget med brænd..(stof systemet) :lol:


Denne ser interessant ud, men prisen kender jeg ikke.
http://sensing.honeywell.com/index.cfm? ... _id=121537

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 14:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Et par muligheder
http://apps.bosch.com.au/motorsport/dow ... essure.pdf
Ellers har Jaguar, og Range Rover en sensor på deres kompressor motorer.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2009, 09:05 
Offline

Tilmeldt: 17 okt 2007, 17:10
Indlæg: 5
hvordan kan jeg måle benzin trykket da det kun er et problem når jeg køre og turbotrykket er højt?
Hvilket benzin tryk skal der minimum være?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2009, 18:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Selve grundtrykket med slukket motor, og benzinpumpen kørende.
De kan man finde i et datablad, eller rephåndbog.
Jeg plejer at bruge en lang slange og tape manometret fast til forruden.
Total tryk= grundtryk+ ladetryk.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team