Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 13:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem

http://www.fyens.dk/article/1157606:Ode ... um=1#debat

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Ejer BT og Ekstrabladet den sprøjte?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
Kan kun sige en ting til alle de kommentarer, og det er at det vil altid kunne ske. Uanset hvor mange baner vi har eller ikke har til ræs, uanset hvordan vi skruer loven sammen for at regulere os ud af det, så vil det ske en gang i mellem. Vi kan kun håbe på, at det ikke koster for mange uskyldige livet.

Denne unge mands kørsel og død ændrer intet.

Man kan opstille en masse hvis´er, men det hjælper ikke noget nu.
Det eneste man kan gøre, det er at spørge om man politisk har tænkt sig at stille sig hen til håndvasken med en masse "her og nu" politik, som i sidste ende kun er fine ord uden reel handling bag. Jeg tror ikke på, at man kan gøre noget politisk, det er holdnings bearbejdning der skal til. Vi danskere skal indse, at det er for farligt at køre sådan. Jeg tænker ikke kun på de unge (18-25 årige), men på alle danskere. Vi kører alle lidt for stærkt, når den næsten inden der er blevet rødt osv. osv.
Jeg tror egentlig altid, at det har været sådan, det er bare blevet forstærket af forskellige faktorer, såsom at bilerne har flere HK i dag end for 15-20 år siden, der er væsentlig mere trafik i dag og så hører vi mere om det i dag via informations samfundet, såsom her på nettet.

Titel:
Admin
Admin

Har selv stået og i et splitsekund set hvordan en ung verdensmester med nød og næppe undgik at pløje en stor familie ned i en stjålet bil. BANG og så ville den have været revet i tusind stykker....! Og verdensmesteren havde fået mjaa....måske 2 år....og med god opførsel så er der jo 30% rabat til verdensmesteren..... I dag er det squ blevet normen for selv "de mindre retarderede" at overgå hinanden i psykopatkørsel på landevejen og gerne i de mest latterlige BG-rumfartøjer. Jeg har INTET tilovers for de dynejakker og deres "actionfilm"!! Uanset alder, stoffer mm. så er det klaphatte som ikke har fattet en skid hvad livet går ud på. Og en bane vil ikke hjælpe en skid på den gruppe!!! Der er intet bag pandelappen der vil fremme interessen for at holde i kø for blot at komme til kort i rumfartøjet...eller for den sagsskyld en egentlig interesse. Så er det sjovere med en færgepotte og selvbooost i tætbefolkede områder.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg mener stadig at vi bør give Fast & Furious filmene skylden for alle retarderede ulykker.

Men det er altid "sjovt" at læse om sådanne uheld hvis man kender nogle af personerne i debatten, selv den mest retarderede young punk bilist bliver så selvretfærdig og højtidig at det er til at grine af.

Og her kommer det så:
Jeg har ofte selv kørt åndsvagt i byen men har aldrig på nogen tid følt at jeg var til fare for andres liv og førelighed. Det er selvfølgelig lidt naivt og en direkte løgn, men det er desværre sådan at de fleste tænker - "Jeg er en fandens karl og kører bedre bil end de fleste andre" Ja det er fint makker, men du gør det i en gammel udkneppet Golf 2 uden køreegenskaber eller bremser, som jo i øvrigt ikke har en skid at sige i byerne hvor ulykken altid er lige om hjørnet.

Vi kan bygge nok så mange dragstrips og racerbaner og det vil da uden tvivl få antallet af dræbte ned, men vi kan aldrig komme det til livs så længe der findes unge dumme hvalper som tror at Fast & Furious er cool og bør udleves i deres Hyundai Accent, at politiet udelukkende stopper dem for at provokere og at det er cool at hænge over deres overbelyste spand lort, med et par Breezere ved diverse gadetræf.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Jeg tror at folk glemmer en ting her, selfølgelig vil flere racerbaner m.v. ikke afhjælpe disse ulykker Læs: her og nu! idet de personer der skaber disse nyheder er for de flestes vedkommende er langt uden for pædagoisk rækkevidde, men hvorfor er de lige det, kunne det tænkes at den holdning der bliver lagt for dagen herhjemme fra dem der bestemmer, kunne være årsag? når man i den grad røvknepper de mennesker der kunne trække disse mennesker i den rigtige retning, med banenedlukninger, sindsyge støjkrav og det der er værre, miljøet er sygt og det bliver kun værre.
Et godt eksempel er fra dengang jeg selv kom på striben i København, dengang fungerede det faktisk udemærket, det var overvejende Amerikaner folk der stod for at få aftenen til at hænge sammen, man benyttede sig af afspæringer og "officials" med radioer for at varetage sikkerheden (og ordensmagten), langt hen af vejen som man styrer et godkendt løb, men det skulle jo selfølgelig ødelægges af myndighederene, der blev sat (smarte) forbudt skilte op i hele København og så var det "løb kørt", hvad var resultatet? de mennesker der stod for "sikkerheden" trak sig idet de ikke mente at det var det værd mere, herefter lavede de lukkede og hemmelige arrangenmenter for de få og Striben blev overladt til sig selv, større, vildere og flere steder end nogensinde, hvor der før var en hærdebred skaldet fyr til at tage fat i kraven på en gut der havde misforstået hvad Striben gik ud på, var der nu ingen "ordensfolk", hvor man før kunne tage en snak med en af Politifolkene på stedet blev det til at kaste flasker og mønter efter dem, idag drejer Striben sig mere om konfontation med Politiet end ræs, disse unge mennesker bliver nu ledet ind på et helt forkert spor pga. svævertsynede myndighedspersoner som ikke vil anderkende deres behov, dette bringer mig tilbage til at racerbaner på det lange sigt ville kunne afhjælpe mange af disse episoder.

Der skal være plads til os alle, incl. dem med benzin i blodet.

En slutbemærkning fra mig: Hver og en person i en forsamling kan på tomandshånd virke klog hvor forsamlingen i helhed kan opføre sig ufattelig dumt - hvor dumt, afhænger af omstændighederne...

Billede

Titel:
Medlem

Amen - Det offentlige vil gerne bygge fodboldbaner, sports haller og andet til unge - men racerbane .. NEJ FANDME NEJ DA!!!

:damn:

Jo, den får fandme en spand kul når jeg kører - men ikke i byen da :damn:

Titel:
Mester Medlem

et spørgsmål. hvor mange motorklubber er du medlem af? MVH søren

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
lqs skrev:
et spørgsmål. hvor mange motorklubber er du medlem af? MVH søren

eller fodboldt klubber.. lol. INGEN HER FRA.

Titel:
Mester Medlem

http://ekstrabladet.dk/112/article1111471.ece

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time