Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 jan 2009, 11:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Hvad kan et sierra RWD bagtøj holde til af mishandling.. Både det almindelige 7" og Cosworth 7,5"...
Og kan man få et almindeligt pladespær og en gearing der er lavere end 430 ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2009, 14:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
en del, og intet. kommer an på hvad form for misbrug. masser af grip og moment?? tjaaa 450-500nm er ikke unormalt på cosworth modellerne både med std 7" og 7,5" diff

MEN hvis bilen "stepper" hopper så kan de dør ret hurtigt, min rekort med min sierra GT 140hk/183nm var 1års holdbarhed og 30000km. med en del hårde starter men et minimum af dækafbrænding.

på min cos 4x4 (7"diff std) køre jeg 270hk´s opsæt det giver en 35-400nm og den holder fint, de har en fælles svaghed både 7" og 7,5"

akslen til planethjulene (er det ikke de 2 små fættre der fare rundt??) den knækker den 2-3mm rørsplit der holder den, og så begynder den at arbejde og så har vi problemet. den plejer vi at svejse (bare for at sikre den) så holder de en del længere.

ved dog ikke hvis man montere M/T dæk og masser af hk. kun på alm 205-225dæk og en del hk.

ang diff. kontakt www.gearboxman.co.uk han har hvad du skal bruge.

jaguar 10,5" bagtøj er de også begyndt at bruge i UK.

ellers så bruger de GRIPPER i norge, hvist ganske udemærket.

quiafe har meget blandet omtale når det kommer til BIG hk cosworth (500 og op)

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2009, 15:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Det skal bruges i forbindelse med 17&18" banedæk (starter med gamle DTC slicks ) og op imod 400hk hvis det hele spiller som det skal men 320-350hk og små 400nm skulle være hjemme på motoren som det er nu.. Og bilens egenvægt er omkring 900kg ..


Ja det er planeterne du beskriver ovenfor .. Det lyder som et 2pinion diff..jeg havde blandt andet troet der var en del vilde 4x4 cosworth folk med mere end 400hk men det kan godt være de er nød til at opdatere deres drivlinie for at holde til det...

Da det er til bane er jeg kun interesseret i et pladespær og meget gerne en gearing der er lavere end 4.3:1.. Omkring 4.8 ville være perfekt
...
Jeg ved en toyota 8" og 7" stiv bagaksel kan klare mosten men de vejer monster meget og jeg ville gerne undgå for meget uaffjederet vægt så indtil videre leder jeg efter et irs setup der kan klare de ovenstående spec


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2009, 16:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
jo der er en del 4x4 cos med en del mere end 400hk for ikke at glemme at cosworth motorene giver en del moment. men det er normaltvis ikke for+bag diff der er det største problem. ofte er det 4x4gearkassen(holder til en 350-400hk) hvis man ikke behøver at lave knaldstarter (max tryk og flytte koblingsfoden i et ryg) og normaltvis klare std 4x4 box til ca 500nm. men med måde til en del mere og er man ubehagelig ved den så lever de ikke længe med std hk.

men med den vægt burde det som sådan ikke at noget problem, men igen kørestil og misbrug kan der jo ikke tages højde for. men de koster jo ikke alverden de alm sierra 7"diff (alm 120hk 2,0 diff) den du leder efter kan jeg ikke lige huske hvad den sidder på. men scorpio 2,9 (sidste model køre nemlig 7") med auto box har 3,92 hvor alm sierra køre 3,62 (og cos 7,5" 2wd) og cos 4x4 (escos) køre 3,64

så er der noget med at 1,6 modellerne køre med en lav gearing du skal nok kikke efter en 1,6 cvh model (og 1,8 cvh) .

ellers søg lidt rundt på feks www.passionford.com

hvad med silvia bagbroen?? ved at nogle cos folk i UK har monteret den komplette bagbro på deres sierra for at få et juster muligheder, men kender ikke styrker og gearing på et nissan bagtøj.

mener også at BMW bagtøj har fundet vej til lidt ford biler.

men de store US og jaguar bagtøj er vist det mest brugte stadig.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2009, 18:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
du kan få en gearing der er lavere end 4.3 men så er det ikke mere en alm. FORD reservedel. du skal bestille ved BURTON eller lignende.
7" eller 7,5" gad vide hvor meget forskellen egentlig er? altså ud over den halve tomme...
ang 7" cossie husk lige at trække forhjuls delen af moment fra(35%?). samt tænk lidt på at gear bestemmer hvor meget moment bagtøj egentlig ser!
har selv lukket over 700motor nm gennem et 7" svejst bagtøj. uden selve klumpen nogensinde er gået itu/er skiftet.
til bane bør man nok tænke på kølingen. man bør nok også gøre noget!
hvis man tog noget fra en CORVETTE eller en TOYOTA med 2jz gte motor (det store) ville man få noget der var utroligt stærkt, men også meget tungt! har prisen noget at sige?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2009, 19:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
34% deler 4x4 modellerne ud til for. (66/34)

7,5 er fysisk større, man kan ikke motere den i et 7" bagbro, der kan ikke engang fjernes af huses så den passer, fjerner man hvad der skal til så passer det lige med man kommer igennem aluet og ind i til hjertet.

men nej, jeg har tvivlet i en del år på hvad forskellen i hldbarhed er, 2wd har jo fordelen af den slipper ved for mange hk/nm.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team