ae86 skrev:
Ikke fordi jeg vil betvivle det, da jeg fra anden side også har hørt at det ikke var der der var det store at hente udover hurtigere slid.. Men har du testet både 2v & 4v samt x-flow og "u-flow" (kan ikke lige huske den korrekte beskrivelse .. Du ved eg BLMC A motor).. Eller med andre ord.. Hvilke(n) top(pe) har du testet? .. Og er der noget at hente ved at lave dem svagt dråbe formet eller er det spildte kræfter
Jeg tester alt jeg kan komme i nærheden af, OG som jeg kan eksperiementere med.
Eks, Volvo 405top, den reagerer slet ikke på selv det mest perfekte dråbeformede styr hvis du starter med det. Reagerer ikke på at fjerne det helt. Først når man finder svageste led, SÅ sker der noget, men jeg tror ikke det kan portes så ekstremt at styret bliver svageste led.
Pointen er at hvis det er i styret det skal hentes, og der ikke er målinger til at bakke beslutningen op, så virker det som udgangspunkt ikke.
Generelt: (meget generelt), Jo flere ventiler, jo ringere kan designet være, og jo mindre reagerer det på feks at fjerne styret. Det er simpelthen ikke "svageste led i kæden".
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!