Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked

hej

ville gerne have lidt flere HK ud af min audi men det er dessvære kun en 1.8 og efter hvad jeg har læst så giver det nogel problemer vis amn skal ahve sat større turbo på f.eks.
så ville høre om det samme gælder med en kompressor (har set en på bigalleri med kompressor) eller om det er muligt at sætte en ny turbo motor i og hvad prisen eventuelt ville være.
den skal kunne gå gennem syn og må gerne komme op og få de 200 HK lidt alla en S3'er

har selv prøvet og undersøge det, men syndes det er svært at finde noget om det, så håber på i kan hjælpe mig.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
mads m skrev:
hej

ville gerne have lidt flere HK ud af min audi men det er dessvære kun en 1.8 og efter hvad jeg har læst så giver det nogel problemer vis amn skal ahve sat større turbo på f.eks.
så ville høre om det samme gælder med en kompressor (har set en på bigalleri med kompressor) eller om det er muligt at sætte en ny turbo motor i og hvad prisen eventuelt ville være.
den skal kunne gå gennem syn og må gerne komme op og få de 200 HK lidt alla en S3'er

har selv prøvet og undersøge det, men syndes det er svært at finde noget om det, så håber på i kan hjælpe mig.

Kort sagt. Hvis det er en 125Hk du har kan du lovligt opgradere til en 1.8 Turbo med 150 hk (agu mener jeg den hedder) Det kræver at du tropper op i synshallen med en typegodkendelse fra en 1.8 Turbo (har de højst sandsyneligt)
Det er højst sandsyneligt afgift berettiget fordi det ikke er tuning på den orginale motor.

200 Hk kommer du ikke op på lovligt da du jo har brugt de 20% , men det kan selvfølgelig sagtens laves på en turbo motor så synsmanden ikke lægger mærke til det.

Glem kompressor løsningen. Der har du ingen godkendelser

S3 Optimeret

Titel:

okay så jeg kan ikke undgå at skulle betalle afgift igen :(

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
mads m skrev:
okay så jeg kan ikke undgå at skulle betalle afgift igen :(

Vil jeg ikke mene da det ikke længere er den motor den er godkendt med.

Her lidt info :reading:

Motortuning er tilladt så længe det sker på den originale motor eller en senere ilagt tilsvarende motor. Der er her ingen procentgrænse for effektforøgelsen. Generelt for alle typer motortuning gælder, at når tuningen får karakter af en motorombygning, eksempelvis når der foretages væsentlig indgreb, fx ved udskiftning af topstykke, motorblok eller krumtap, vil dette blive sidestillet med et egentlig motorskifte. Dette betyder, at 20 pct.-grænsen gælder.

Kilde: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110565 ... se#i110565

S3 Optimeret

Titel:

ja okay

hej igen, gider ikke lige lave et nyt indlæg så håber i ser det her.

har fået skiftet bilen ud med en 1,8T :D

og har kigget på at få den chip tunet fra: http://www.dimsport.dk/chipprices.asp?B ... Model_ID=2

der står at den får 193HK, men kan det passe og så har jeg også kigget på noget k&n filter noget noget complet udstødning, men er der noget anden som er vigtigere?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia C
En forkromet mellemgas fordeler ;)

Hvad med noget bov? en anden manifold der flower beder? Udstødning som du selv skriver? Chip? En større turbo? Større intercooler?

Det er kun fantasien der sætter grænser :P

Admin
Admin

mads m skrev:
hej igen, gider ikke lige lave et nyt indlæg så håber i ser det her.

har fået skiftet bilen ud med en 1,8T :D

og har kigget på at få den chip tunet fra: http://www.dimsport.dk/chipprices.asp?B ... Model_ID=2

der står at den får 193HK, men kan det passe og så har jeg også kigget på noget k&n filter noget noget complet udstødning, men er der noget anden som er vigtigere?

Sålænge du holder dig til chiptuning og de 180 190 hk, så ingen grund til at kaste penge efter udstødning. Jeg kender ikke dimsport, sørg for at hente lidt referencer på at de har styr på det. Scantune i Galten har styr på den motor.

Titel: tak

ja derfor jeg prøver at høre ad her hehe.

det med manifold det havde jeg også regned med går ikke udfra udstødningen giver så meget uden den, eller er jeg forkert på den.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
Ved godt emnet her taget en drejning, men vil lige tilføje at motorudskiftning i en 1,8 til 1,8T er fuldt lovligt og ikke kræver ny afgift da det ikke betragtes som konstruktiv ændring.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time