HenrikGM skrev:
Det du faktisk foreslår GM at gøre at at droppe det fine håndværk, købe nogle dårligere støbninger og møje nogle flere ventiler i og ellers skide på design og forædling af konstruktionen, præcist som de tidligere nævnte 4 og 5ventilede eksempler.
Svarer til at bede BMW skrotte deres 4ventilede CNC portede topstykker(M5 V8 feks), købe noget kinakram og flæske 5ventiler i uden nogen form for styr på kanaler, etc.
2JZ, AEB, APU, Silvertop, etc. har det til fælles at de ikke er lavet ret godt. Man har bare kompenseret for dårlig konstruktion med flere
Der adskiller LS7 motoren sig dramatisk, idet topstykket faktisk er lavet færdigt.
Nej jeg foreslår ikke at de laver et kina 4 ventilet topstykke..
men grundkonstruktionen i et moderne penthouse topstykke er lysår forude for deres 2V og hvorfor gøre sig den ulejlighed at fin forabejde en gammeldags 2V top når en halv kvalivare 4V kan levere det samme
OG HAVE MULIGHED FOR AT FORBEDRES I LANGT HØJRE GRAD END DET ER MULIGT MED DERES NUVÆRENDE 2V .. deres 2V har nået endestationen (eller er meget tæt på) for hvad man kan gøre ved den top.. de samme kræfter på en 4V top og den motor ville have været sexet
Og nej det svarre især IKKE til at foreslå at BMW skrotter deres 4 V top for et 5V topstykke.. at du foreslår det virker som om du bare ikke vil se pointen... at gå fra 1 ventil til 2 ventiler er et kæmpe spring ..
ISÆR fordi man samtidigt går over til et moderne penthouse forbrændingskammer.. og ja det er muligt at have lige så flotte porte på en 4V top... fordelene ved springet fra 4V til 5V er ikke ret store og i visse tilfælde er det snarre tvært imod..
HenrikGM skrev:
Spørgsmålet er hvad man vil opnå. Udviklingsmæssigt er LS7 topstykket lysår foran, og matches kun på "færdighed" af ganske få motorer.
Jeg er da enig i at det er gammeldags teknik med stødstangsaktiverede ventiler, men det er til gengæld udviklet færdigt.
Som sagt, så bliver det svært at finde tilsvarende motorer der ligger på samme tekniske niveau. Bådanker kan man ihvertfald ikke kalde det.
Det er stadigt en blindgyde .. at forfine noget gammelt issenkram og så kun opnå hvad man kan opnå med et gennemsnits 4V topstykke er ikke særligt genialt... det er lidt det samme som karburator og efi .. man kan bruge en helveds masse penge på at forfine opbygningen og indstillingen af en karburator og den vil stadigt kunne slås af et billigt efi anlæg.. den eneste grund til at holde fast i karburator og 2v er af nostalgiske grunde.. en weber der står og hoster benzin baglæns pågrund af en skrap knast og deraf dårlig vacum signal lyder sexet PÅ EN GAMMEL VETERAN RACER..
Med mindre du kan komme med 1 god grund til hvorfor 2V er en god konstruktion.. (udover måske billig produktion og smal-lav konstruktion)
så kan jeg ikke se at de høre hjemme i en performance bil