Mondeo V6 udstødning

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
LionTamer
Senior Medlem
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#11 Indlæg af LionTamer »

De sagde at det nærmest trækker udstødnings gasserne ud af motoren ved at lave et kryds... Men at det kommer til at lyde som de gør i nascar, og at teknikken også bruges der, som en slags tuning.
Jimmy P
Nyt Medlem
Geografisk sted: Solrød

#12 Indlæg af Jimmy P »

Har siddet og søgt en masse på nettet ang cross over udst. Der er åbentbart en udbredt mening om at man laver "cross over" pga at det udligner trykket i rørene. Således at begge udst. har samme tryk. Man kan også nøjes men at lave et rør som f.eks forbinder 2 paralelle udst. ( l-l ) Den såkaldte H metode. Nogle mener endda også at det dæmper "kutter" lyde på amerikaner motorer.

Endvider kunne jeg læse mig til at valget af potter åbentbart har meget at sige.

Nogen der har erfaringer eller ide`er om hvordan man for en fesen v6 til at lyde som en rigtig v6?
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Geografisk sted: Sønderjylland

#13 Indlæg af BANDIT »

Jimmy P skrev:Har siddet og søgt en masse på nettet ang cross over udst. Der er åbentbart en udbredt mening om at man laver "cross over" pga at det udligner trykket i rørene. Således at begge udst. har samme tryk. Man kan også nøjes men at lave et rør som f.eks forbinder 2 paralelle udst. ( l-l ) Den såkaldte H metode. Nogle mener endda også at det dæmper "kutter" lyde på amerikaner motorer.

Endvider kunne jeg læse mig til at valget af potter åbentbart har meget at sige.

Nogen der har erfaringer eller ide`er om hvordan man for en fesen v6 til at lyde som en rigtig v6?

Fænomenet ses ofte på boxer motorcykler
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Jimmy P
Nyt Medlem
Geografisk sted: Solrød

#14 Indlæg af Jimmy P »

Hmm spændende spændende....

Fandt også lige denne tekst:

Some of you ask about a Cross Over on a V6.

In the case of the V6, with their “Even Firing Sequence… Having a crossover or not, is very dependent on the size of the exhaust and distance from the engine of the pipes placement. A cross over is not required if the exhaust is “tunedâ€
dinmor
Medlem

#15 Indlæg af dinmor »

Kunne forstille mig at 2 x 2" med fx simons el.l mellempotter og en sportspotte af samme dur vil give en fed lyd?

Tror du bliver nød til at prøve dig frem.

De har billige mellempotter i T-hansen
Besvar