Supra_Jorn skrev:
Rumtemperatur var på 15-15,8°C.
Der har tit været snakket om, hvad og hvor man skal måle rumtemp, i dette tilfælde målte vi ved siden af bilen, og deer viste den på dette tidspunkt 15,8°C, og en effekt på 489 hk, vi ændrede derfor opsætning til 22°C, og det viste en ændring i effekt på små 10 hk.
(Tænker her på udregningen af ae86 med effekt-tab ved 2. rulning uden blæser)
..
Forstået ret, når komputeren beregner effekten så får du 7 hk (fra 489 til 496hk) ved at hæve T(amb) 6,2°C (fra 15,8°C til 22°C) ...
Så vil jeg da holde fast på rumtemp på de 15,8°C og være sikker på at jeg har 489hk
Er det ikke muligt at måle temp hvor luftfilteret sidder ??
ae86 skrev:
Rulning 4
Viser IC's virkningsgrad .. spørgsmålet er hvor man skal tage den fra.. men det ser ud som om temp efter IC begynder at stige lige til sidst og her er ca en temp diff på 98 grader nedtil 21.6 grader hvilket jeg får til 82% -82,5% ..T(amb) er taget v 1000rpm ca 5.8grader .. passer det med der kun var ca 6 grader i rummet??
En IC med en virkningsgrad på over 80 lyder som om det er i overkanten ...
Jeg kan se at jeg har aflæst Temperaturen fra Rulning 4 forkert (billedet4)
jeg har fået taget begyndelsen af momentkurven med den har en brunlig farve og temp har en rød farve .. men i farten så det ud som om temp startede ved ca 6 grader .. på udskriften starter den ved ca 21.6 grader og holder temp næsten hele vejen .. omkring 6800rpm stiger den lidt