Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 18:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
ok, er det muligt for dig at sætte den på en kornvægt en dag? ikke noget der haster, men bare hvis det er muligt. det ville være fedt så jeg kan se hvad forskel det har gjort for min...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hvad vejer unoen nu yugo ??

MVH Luske

Titel:
Medlem

Yugo Turbo skrev:
ok, er det muligt for dig at sætte den på en kornvægt en dag? ikke noget der haster, men bare hvis det er muligt. det ville være fedt så jeg kan se hvad forskel det har gjort for min...
jamen det er ikke noget problem det vil jeg godt hjælpe dig med.... lige pt er bil i vinterhi også skruer jeg i mens men når sommer nermer sig.. så vejer jeg den...

Titel:
Medlem

klyfax skrev:
Lige AFR ure, så er PLX'en et af de billige, og vældig gode ure og måleudstyr.

De fleste andre måle ure, koster fra 300 kr og op til 2k stk. Med enkelte udtagelser. Bla. er det billigste jeg har set et udstødnings temp ur til, 1k, incl. måle udstyr.

Dog hænger kvali og pris voldsomt sammen når man snakker ure. Thansen har mange ure, men måler ofte forkert fra start af, og det bliver ikke bedre.
Har endnu ik set et ur der måler tryk i manifolden, til under 1k som faktisk måler lige omkring 0 bar i manifolden når man sætter tænding på med slukket motor.. De ligger som regelt mellem 0.2 til -0.2 bar. Men disse ure er stadige gode nok til at holde øje med motoren end slet ik at have nogle...

Smider man penge efter HKS, Defi, TRD ure eller andre dyre ure, for man ure der kan meget andet end bare at måle. Bla. logge, advarsler ved højt boost tryk, eller lavt olie tryk.
det lyder som om jeg skal købe de ure da jeg skal bruge dem til og juster motorstyrning i efter... kan det betale sig og købe dem ud for danmark i forhold til prisen..

Titel:
Medlem

Yugo Turbo skrev:
men yugo jeg har også en bøn til dig... når vi en gang nermer os sommer igen ville jeg godt ha dig til og grov juster min omex styrbox ind.... mod nogen kr i hånd selvfølglig..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
TTA skrev:
det lyder som om jeg skal købe de ure da jeg skal bruge dem til og juster motorstyrning i efter... kan det betale sig og købe dem ud for danmark i forhold til prisen..

Uden for EU er der nok penge at spare, men er det 300 krs klassen, så gad jeg nok ik bøvlet, plus det er da meget rart med en garanti på noget der måske ik virker...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

hmm, så længe du siger grovjustere så kan jeg godt hjælpe... hvor kommer du fra?

det at der er omex på, gør den jo lige en tak mere interessant...

jeg har lokket ravnen ud i at hjælpe mig med at lave bur i min når jeg får ferie. så det skal nok blive interessant.

hvis ikke du allerede har en omex er min iøvrigt til salg. det er en omex 500 jeg har, hvis det sku ha interesse.

venlig hilsen Lasse

Titel:
Medlem

Yugo Turbo skrev:
hmm, så længe du siger grovjustere så kan jeg godt hjælpe... hvor kommer du fra?

det at der er omex på, gør den jo lige en tak mere interessant...

jeg har lokket ravnen ud i at hjælpe mig med at lave bur i min når jeg får ferie. så det skal nok blive interessant.

hvis ikke du allerede har en omex er min iøvrigt til salg. det er en omex 500 jeg har, hvis det sku ha interesse.

venlig hilsen Lasse
jeg fra sorø jeg har snakket med dig hos john.. jamen har ikke omex på i nu plan var det skulle kom vinter over.. hvad skulle den koste.. hvor meget forskel er der på omex 500 og 600

Titel:
Mester Medlem

der er langt flere justerings muligheder på omex 600. 500 er den simple forgænger. det kommer an på hvad man ønsker. hvad bilen skal bruges til og sådan... men den er langt lettere at finde rundt i når man er "nybegynder" med en motorstyring.

ved ikke helt hvad den skal koste, 4000 er rimeligt nok synes jeg.

men vil tro at du kan finde sammenligninger mellem 500 og 600 på nettet et sted.

det må være den dag han og jeg rodede med hans styring at du kom forbi så. nu er jeg mere med.

venlig hilsen Lasse

Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
Har endnu ik set et ur der måler tryk i manifolden, til under 1k som faktisk måler lige omkring 0 bar i manifolden når man sætter tænding på med slukket motor.. De ligger som regelt mellem 0.2 til -0.2 bar.

Kom lige til at tænke på emnet idag da jeg kørte hjem;
Billede

Biltema turbomåler og omdrejningstæller, dog fra 2 forskellige ur-serier.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time