Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 01:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Mazda 929
Indlæg: 05 dec 2008, 10:01 
Offline

Tilmeldt: 05 dec 2008, 09:09
Indlæg: 11
Geografisk sted: Midtjylland
Jeg er igang med at købe dele til mit turbo-projekt..
Bilen er en mazda 929 3,0 V6 18-ventilet.
Den skal køre med Megasqurt.
Det er mit første MS projekt, så jeg er lidt grøn hvad det angår.
Jeg regner med at skrote alt det gamle ledningsnet og indsugning...
Mit spørgsmål er: Hvad er best COP tænding eller en coilpak?
Kan i andbefale en takt-hjuls sensor? og hvad man ellers skal bruge?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Mazda 929
Indlæg: 05 dec 2008, 17:06 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
mazdaV6power skrev:
Jeg er igang med at købe dele til mit turbo-projekt..
Bilen er en mazda 929 3,0 V6 18-ventilet.
Den skal køre med Megasqurt.
Det er mit første MS projekt, så jeg er lidt grøn hvad det angår.
Jeg regner med at skrote alt det gamle ledningsnet og indsugning...
Mit spørgsmål er: Hvad er best COP tænding eller en coilpak?
Kan i andbefale en takt-hjuls sensor? og hvad man ellers skal bruge?


Pas på med at gøre det avanceret til det første projekt. Det er skrap kost at lægge ud med V6 på COP.

Prøv at søge lidt i forummet. Der er lidt forsk. info omkring COP og wasted spark.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 dec 2008, 21:09 
Offline

Tilmeldt: 05 dec 2008, 09:09
Indlæg: 11
Geografisk sted: Midtjylland
ok, har læst lidt på det, og du har nok ret at cop er lidt for avancert til det første projekt...
Kan du anbefale nogle coilpaks(wasted spark) til V6?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 dec 2008, 21:11 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Ellers prøv at søge på ebay på EDIS-6.. Skulle sidde på de fleste nyere ford 6 benede..

Og skulle også være rimeligt nemt at bygge på..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 08:41 
Offline

Tilmeldt: 05 dec 2008, 09:09
Indlæg: 11
Geografisk sted: Midtjylland
okay, det vil jeg prøve at gøre... tak for hjælpen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 09:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
mazdaV6power skrev:
ok, har læst lidt på det, og du har nok ret at cop er lidt for avancert til det første projekt...
Kan du anbefale nogle coilpaks(wasted spark) til V6?


Det kan findes i nyt til under 500kr pr 2cylindre. Ellers gå på jagt på den lokale skrot.

EDIS er måske ikke et så godt valg, da du kan få problemer med tændrørskabler til din motor, og ret beset er det kun EDIS spolen du kan bruge direkte(medmindre du monterer det komplette EDISanlæg, og så giver du afkald på omdrejningsbegrænseren via sparkcut.)

Alt kan lade sig gøre, som bekendt. Men man skal passe på ikke at gøre det overkompliceret.

Hvad har motoren originalt?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 18:04 
Offline

Tilmeldt: 05 dec 2008, 09:09
Indlæg: 11
Geografisk sted: Midtjylland
okay, har kig på nogle MSD fra stage3 til 525 kr pr. stk., er de næmmere at tilslutte?

Min motor:
3,0 V6 18-ventilet
190 Hk
Komp. 10:1
boring: 90mm
slaglængte: 77mm

Komp. er lidt høj til en turbomotor, regner med at få drejet lidt af stemplerne, men har også overvejet at lægge to toppakninger i.
Motoren har orginalt ståltoppakning.. Hvad er jeres mening?
Syntes ikke lige jeg har råd til smedetstempler..

_________________
´98 Mazda 626 GW turbo
´87 Mazda 929


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 19:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Hvis du ville have COP ville jeg stærkt overveje vems istedet..

Hvis du vil have et ordentligt tændings anlæg så tror jeg jeg ville vælge et capasative multispark discharge det kunne være MSD 6AL + en blaster coil ... jeg går udfra din bil er med strømfordeler ik??

MSD 6AL CD Ignitions $226.60 -> ms setup her
MSD Blaster 2 Ignition Coils $39.30

små 1600kr excl porto e.t.c.



edit..

glemte lige et par ordentlige tændrørs kabler (og tårnkabel) hvis du kan finde nogen der passer -> tændrørs kabler

og et par nye tændrør eg. Nippon Denso eller et andet ordentligt mærke der som udgangspunkt er et eller to nummere koldere end std


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 19:51 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ae86 skrev:
Hvis du ville have COP ville jeg stærkt overveje vems istedet..

Hvis du vil have et ordentligt tændings anlæg så tror jeg jeg ville vælge et capasative multispark discharge det kunne være MSD 6AL + en blaster coil ... jeg går udfra din bil er med strømfordeler ik??



Argument for din første sætning?
Har lavet 6x COP flere gange med MS. Keine hexeri når boksen understøtter det. Uanset styring, så er COP aldrigt for nybegyndere.

Har lige stået med en spritnyt MSD anlæg i hænderne. Vender du kassen, så står der MADE IN CHINA, og det er ikke engang løgn. 1ud af 3 spoler virkede ikke, og een af de resterende to havde isolationsfejl(gnisten kunne sprænge direkte ind igennem siden af huset!).
Har aldrigt set det samme med BOSCH komponenter.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 20:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
HenrikGM skrev:
[Argument for din første sætning?
Har lavet 6x COP flere gange med MS. Keine hexeri når boksen understøtter det. Uanset styring, så er COP aldrigt for nybegyndere.

Argumentet er at når man begynder at overveje et eftermonteret COP setup så er det ikke af økonomiske grunde og når man nu er ved at pille med COP så er SEQ insprøjtning og EGT lige pludseligt også interessant... og inden man kom der til så var WB meget interessant ... og.. og og inden man har set sig om så har man udbygget ms boksen med så meget add-on at mer prisen for at vælge en vems i første forsøg faktisk er forsvundet.. og yderligt så får du en del flere ind/udgange med en vems styring samt alle(*) vems features er på et board og ikke en fuglerede af add-on boards
(*)næsten ... power flyback er et ekstra board


Det har ikke noget med at ms ikke kan klare COP

Desuden er her tale om en V6 motor.. Vems kan klarer 2 WB sonder en til hver bank hvis man køber en ekstra chip og lodder på boardet..
Ms's WB løsning er noget man skal til at rode med bagefter man har købt og samlet boardet

HenrikGM skrev:
Har lige stået med en spritnyt MSD anlæg i hænderne. Vender du kassen, så står der MADE IN CHINA, og det er ikke engang løgn. 1ud af 3 spoler virkede ikke, og een af de resterende to havde isolationsfejl(gnisten kunne sprænge direkte ind igennem siden af huset!).
Har aldrigt set det samme med BOSCH komponenter.


Endnu en kina tråd :roll: ..

ja det er sgu efterhånden alt sammen lavet i kina.. sikkert også bosch

Men MSD 6al er så gammel en konstruktion, næsten på alder med den første kaner V8 stødstangsmotor, at jeg tvivler der er meget kineserne kan lave galt ... og spolen er en gammeldags oliebadet model .. så mon det har lykkeds dem at spolere det design ??

hvem ved ..men hvis der er nogen der kan gøre det så er det kineserne :gnaek:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team