Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked

Hej gutter, og gut-inder!

Jeg har mig en Mazda 323F 1,8 GT fra -90, der lyder som om den godt kunne trænge til en ny udstødning.

Jeg har dertil fundet et par stykker jeg tror (ret mig hvis jeg tager fejl) passer, men hvilken ville gi' den bedste effekt (hvis nogen), og lyd, og hvilken ville I vælge? OneTwoPipe laver også en kan jeg se, men hvis i kender til flere end dem her må i gerne lige skrive det ;).

Simons: http://www.checkpoints.dk/shop/simons_u ... cab355c45f

"JCP Catback System Carbon": http://showoffimports.nl/product.php?pr ... 52&cat=250

På forhånd tak!

crede.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

om den passer kommer lidt an på karrosserivariant (coupe , hatch , sedan eller stc)

og lyd ?? kan kun sige at nogle simons systemer har en irriterende resonans ved et bestemt omdrejningstal

onetwo har en behagelig/fed lyd der ikke er anstrengende i længden , men de har døjet meget med holdbarheden (de rustede væk på 2-3 år) , ved dog ikke om det er blevet bedre nu

JPC kender jeg ikke

og forresten , velkommen om bord på powerskuden :D

MVH Luske

Titel: a
Senior Medlem
Brugeravatar

jeg havde fået en klejnsmed til at lave et komplet system i rustfrit - et med udskiftelige potter ( klamper ).

Noget rustfri 2", svejset med rustfri tråd og argongas - og så et par klamper, og nogle Simons universal potter fra mekonomen - det er sådan et system jeg har på min bil.. Potterne bliver skiftet engang imellem, men rørene bliver ALDRIG skiftet.. Det har siddet på 1 anden charade siden 1998 - min charade er nr2 bil der kører med denne udstødning..

Røret er selvfølgelig overfladerustet, men det er ikke flækket endnu eller noget som helst.. Det holder bare...

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Til min gamle 323 købte jeg et OneTwo system... og det var virkelig kram. Det passede perfekt, havde en god pris. og så lød det bare rigtig godt uden at være træls ved motorvejs kørsel.

Det er 6 år siden, og jeg så den ved en kammerat for et år siden og der var udstødningen ligeså pæn som da jeg havde den.

Jeg ville vælge OneTwoPipe igen til sådan en Mazda 323.

Titel:

Hejsa! Undskyld jeg skriver lidt halvsent :) .

Jeg tror jeg kører ud til OneTwoPipe en af dagene, og ser hvad de kan komme med af tilbud, da jeg bor i Næstved så der er ikke så langt ;).

Men jeg siger tak for hjælpen! Hvis i finder andre skriver i bare :).

crede.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time