HenrikGM skrev:
til en G1 så er du meget for sent ude. De er stort set alle indløst til skrot.
Ja der kører da et fint eksemplar af de helt tidlige her i byen. En 2 ejers... far og nu søn.
Tror såmen ikke det er noget problem at finde en, hvis man virkeligt er seriøs! Men det kræver at man ikke tror den lige kan findes til små penge rundt om hjørnet. Man betaler hvad et et superfint eksemplar handles til, muligtvis importere fra de "varme lande". Ellers løber man garanteret lynhurtigt kold i at reservedele (ud over de mest gængse sliddele) er noget der skal ledes efter og ikke nødvendigtvis lader sig opdrive som nyt. Selv brugbart brugt kan være en større detektiv opgave.
Mht biler fra 70'erne...rust rust og mere rust. Det virkede som om nærmest alle fabrikanter dengang brugte den samme type selvopløsende stålplade til at fremstille biler af. Det er kun biler der har haft en ekstra kærligt liv der har overlevet til idag. De fleste af dem var allerede godt mugne på deres 10 års fødselsdag...hvilket jo er mange år siden.
Renoveringer at lidt specielle ældre biler er for folk der er i "inderkredsen" og som ved hvem der ligger inde med hvad, rundt om i garagerne. Biler fra 70'erne og begyndelsen af 80'erne er efterhånden meget sværere end de populære klassikere fra 60'erne som der tit nyproduceres stumper til. Resevedelslagrene gemmer ikke på stumperne som i gamle dage, da det er alt for urationelt. Når salget er næsten 0 ryger de sidste rester i skrotvognen, så lagerpladsen kan bruges til noget som der er salg i. Det samme gælder de fleste ophuggere. Selv fine biler ryger tit direkte i knuseren hvis det er en lidt ukorrent model. Således de ikke optager pladsen for det der er salg og dermed hurtige penge i.