Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 04:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 nov 2008, 19:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hey gutter.

Vi er nogen stykker som overvejer at hælde en Vw 130hk tdi motor over i en Kadett C, bare for at lave en rigtig bastard.. hehe.

Men.. Motoren er fra en Golf, med forhjulstræk, og vi vil jo have den i en baghjuls trækker...
Hvordan og hvorledes gør vi med gearkassen? Skal man satse på at lave en adaptor til en 240 getrag, eller noget helt andet?

Og ja, der bliver enormt meget lednings arbejde og brændstof halløj.. og måske bliver det aldrig til noget. Men derfor kan man jo godt lige overveje tingene ordentlig igennem først.. ;)

Mvh Jonas


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2008, 21:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
hvorfor ikke bruge opels egen diesel maskine? så er der pludselig en næsten bolt on løsning...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2008, 06:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Af to grunde...

1. Fordi vi har en komplet vw tdi stående som vi kan tage det hele fra.

2. Fordi dieselmotorerne fra Opel er noget Juks.. Med mindre man finder noget fra de sidste par år.. Men der er nu stadig mere potentiale i en pumpedyse motor fra vw.. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2008, 22:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
jeg tænkte nu på den gamle cih diesel.. ved godt at der ikke er mange af dem, men de er meget identiske med bensin cih'erne, og ret solide... det er f.eks dieslen der er grundlag for deres 400 maskine... generelt er diesler jo ømme om toppen, så der må noget støbejernsgods da hjælpe...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2008, 06:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Tjah, det har du ret i... Men en god chip, og anden turbo, samt stor intercooler, så har man jo let 200 hk på en 130hk tdi kværn.. Som samtidig er yderst holdbar...

Men tilbage til gearkasser...

Skal vi selv lave noget adapterværk, hvilken gearkasse er så nemmest at finde til formålet?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2008, 23:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Jeg er helt overbevist om, at det kan slet ikke lade sig gøre... mest fordi en Kadett C ikke skal køre med dieselmotor...

Det kan umuligt være for besparelsen der udløser sådan en ombygning?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2008, 06:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Tjah hvorfor ikke? Design og mekanik fra de gamle rigtige opel'er, og motor og teknik fra vw.

Dette har intet med besparelse at gøre. Det er udelukkende fordi det ku være fedt at bygge en Kadett c, med masser af moment, lav vægt, og noget der ikke er set før.

Alle kan jo smide en C20let/C20xe motor i, eller smide en stor cih motor i.. Men det ser man bare alle steder efterhånden. :damn:

Og jo, jeg har haft adskillige Opel'er før, så det er på ingen måde for at fornærme nogen at dette laves. :lee:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2008, 14:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
I skal sgu bare klø på. Kan godt se det sjove i en Kadett C TDI :twisted:

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2008, 17:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Ja nemlig... tak for opbakningen.

Vi vil have et billede på bagsiden af motorhjelmen af en slave-pisker, så det ligner at motoren arbejder for fjenden... haha.

Vi har netop fundet bagtøjet til projektet... Men vi er nok ude i noget med at skal lave bundkar selv.. Noget man skal være opmærksom på her?

Og så er det da lidt fedt at køre til træf i tyskland og tilbage igen på en tankfuld.. :rock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2008, 17:38 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
LionTamer skrev:
Og så er det da lidt fedt at køre til træf i tyskland og tilbage igen på en tankfuld.. :rock:


Nemlig ja ;) Jeg køre til sydholland og lidt af vejen hjem igen i Capri'en på 1 tankfuld

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team