Velo skrev:
Jeg havde godt tænkt med at skifte vakuum pumpen ud med en el pumpe.
Tilbageløb er der massere af så det er ikke noget problem.
Benzinpumpe køler?
Tager du gas på mig?
Pumpen skal monteres eksternt af tanken på min iøvrigt.
Den std "pumpe" du hentyder til er egentlig ikke en pumpe, men en vacuumstyret benzinhane. Tyngdekraften sørger for benzinen kommer til karburatoren nemlig.
Nok siger du der er masser af tilbageløb, men faktum er at du ikke finder en benzinpumpe der kan lave et benzintryk på 0,7 bar uden at den flower en rimelig del samtidig.
Hver eneste gang benzinen så løber igennem pumpen vil det blive varmet op, og varm er no-no.
Siden du har en lille tank vil det løbe igennem pumpen ret hurtigt.
Det er ikke noget jeg er bekymret for med poloen, da jeg har et stort tankindhold med stor overflade, plus en stor overflade på tanken til at afsætte varmen.
Men tilbageløb, jeg mener vitterligt at du med sikkerhed bliver nød til at opgradere. Poloen havde 6mm tilbageløb (Vis lige 6mm med dine fingre, det tænker mange er nok til væske). Det var det ikke, den kunne ikke komme hurtigt nok af med det igen, så trykket byggede sig op, og det eneste sted det kunne komme ud var i karburatoren.
Den lavede 5-6 bar's benzintryk, udelukkende af den grund, at returen fra regulatoren var for lille.
Edit: Ja, den pumpe jeg snakker om er også en ekstern pumpe. Den vil nok også være noget af det billigste du kan få fingrene i, rent benzinpumpemæssigt