Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 sep 2024, 11:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Manta i200
Indlæg: 03 maj 2002, 20:17 
Hej.

Jeg vil gerne have bygget 5-huls undervoggn med skiver i hvert hjørne på min Manta.
Jeg har hørt, at man kan bruge dele fra en Commodre B GSE, men hvor mange dele skal jeg bruge og er det lige til, eller hva???

Mvh. JH.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 04 maj 2002, 08:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Du kan bruge dele fra bagbremserne men akslerne er længere. Aksler koster ca 4000. Hvis du vil bruge commodore bagtøjet og bærearme skal du svejse i400 ophæng på din bil og montere 400 skærme. Til forhjulene køber du 5 boltede hjulnav og monterer calipere fra senator/monza med 271x22 bremser. Jeg vil anbefale at du får en maskinarbejder til at lave navene så du kan bruge en standard 271x22 skive fra opel istedet for svinedyre skiver fra tyskland med 100 års ventetid. Commodore spindlerne kan bruges men vendecirklen bliver meget stor og camber/caster bliver ikke optimalt. De 5 boltede irmcher nav jeg har set har kørt med neddrejede bmw e30 skiver og standard calipere for at blive synet men så kan det jo være lige meget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 maj 2002, 15:55 
Hej Jens.

Hmm...Jeg troede, ellers at det var noget, der næsten lige var til....

Tak for svaret...JH


Top
  
 
Indlæg: 04 maj 2002, 16:09 
Hej Jens..igen..

Hvad hvis man nu kunne få fat i en undervogn fra i400 (brugt rallyvogn), men hvad så med ophæng og støddæmpere mv.

Hvor store bremser kan man opnå med Opel-stumper til en (alm.) 4-huls nav..

Mvh.JH.


Top
  
 
Indlæg: 05 maj 2002, 20:05 
Er du medlem af Danish Manta Club kan du jo prøve at spørge deres webmaster, for der er nogle i klubben der har ombygget deres manta'er til 5-huls undervogn og 6-cyl motorer. WWW.mantaklub.subnet.dk Er din bil standard i200 eller hvad?
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
  
 
Indlæg: 06 maj 2002, 19:58 
Hej Lasse K.

Ja jeg er medlem, men ham med den gule ombyggede manta, har vist solgt den.
Den er standart ind til videre. Men der skal nok en 16V motor i.


Top
  
 
Indlæg: 07 maj 2002, 22:23 
Hej igen. Er du fra sjællands-afdelingen? Jeg kommer fra Jylland/Fyn-afdelingen, kørte i en rød Manta A til Novembermødet sidste år. Den er færdig om en måneds tid :-P På Mantadoctorens side skriver ha noget om 5-hulsombygning. Han har jo også en Manta B ombygget med 6cyl og 5-huls undervogn til salg. Kig på http://members.tripod.com/mantadoc/ og derefter uder 'Hmmm exciting' menuen. Der skriver han noget om at han har 5-huls trækaksler til salg..
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
  
 
Indlæg: 08 maj 2002, 21:04 
Hej Lasse K.

Ja, jeg er fra Øen af...En Manta A, det er osse en smuk bil, og meget sjælden...
Kommer du herover til Manta-sommerfest i weekenden d.15/16 Juni...

Tak, for tippet....Jeg kigger lige hos doktoren...

Mvh. JH.


Top
  
 
Indlæg: 09 maj 2002, 09:22 
Det regner jeg med:-P men nok ikke i min egen, da den først er tilbage fra lakør
sidst i Maj først i Juni, og så skal den jo lige samles, og bagtøjet skal have skiftet udveksling, og der skal laves 2,5'' hjemmebyg til udstødning.. og.. og..B-]
Men vi ses nok 'derovre'!
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team