t3/t4top hvad kan den levere på en volvo 850r

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

t3/t4top hvad kan den levere på en volvo 850r

#1 Indlæg af ejnarmc »

hejsa

jeg har monteret en t3/t4top fra turbomotor, på min volvo 850r 2,3 turbo


følgende er også skiftet

anden udstødningmanifold fra en s60r
større intercooler andre trykrør
anden benzinpumpe bosch 040
knaster fra en glt
5 stk 465cc dyser
3" udstødning
3"gasspjæld
3" lmm
og andre stempler og plejelstænger er monteret så det holder samt anden kobling

hvad vil budet være af hk/nm
ved ikke hvad den kan levere af tryk men mon ikke 1.4-1,5 i tryk
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Dine dyser er nok lige så meget begrænsning.
Men vel omkring 400hk.
Dog måske lidt mindre, da det er en 2,5L.
Set flere gange omkring 400 på en 1,6L toyota
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

..

#3 Indlæg af ejnarmc »

465cc dyser er de ikke store nok da?? der er jo 5 stk
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

dyser

#4 Indlæg af ejnarmc »

har ellers brugt regnemaskinen her inde og de skulle kunne klare 465 hk ved 3 bar (eller 418 hk ved 90%)

og det er en 2,3 :-)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Tror ikke 5 stk 465ml dyser kan lave 465hk, uanset hvad en regne maskine siger, så skal der mere end 3 bar på..
Men kan tage fejl...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

...

#6 Indlæg af ejnarmc »

æv det var surt, troede ellers man kunne regne med den regnemaskine herinde, men så må vi højere op i tryk
hygge
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Sjælland, Vordingborg

#7 Indlæg af hygge »

Man skal vel også regne med når der kommer ladetryk på, vil den jo stige benzintrykket, med tilsvarende ladetryk!? (I det eks. 1,5bars ladetryk vil sige 4,5bars benzintryk hen over dyserne, såfremt grundtrykket er 3bar)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

hygge skrev:Man skal vel også regne med når der kommer ladetryk på, vil den jo stige benzintrykket, med tilsvarende ladetryk!? (I det eks. 1,5bars ladetryk vil sige 4,5bars benzintryk hen over dyserne, såfremt grundtrykket er 3bar)

Ja men dyserne giver stadig samme flow ved de 4,5 bar som ved de 3 bar.
Du skal regne med at trykforskellen over dysen er den samme.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar