Turbo og Seat Ibiza 1,4 16v 100HK

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#51 Indlæg af Kws »

det er da bare at smide den op på de 0,7-0.8 bar konstant tryk og måske 1 bar i overboost.

det er kun din toppakning der går til hvis der er for meget tryk. så er det ihvertfald den som der dør først.

men 9,5 i kompression er ganske fint. tving du bare noget tryk gennem maskineriet.
Lasse H. Jensen
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19

#52 Indlæg af Lasse H. Jensen »

okayy.. er der så ikke en chance for at brænde hul i stemplerne eller ødelægge lejerne når trykket er så højt ?
Ibiza 1.4 16v 100 HK
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#53 Indlæg af Kws »

ikke hvis du har det rigtige blandingsforhold.
Senest rettet af Kws 18 okt 2008, 21:46, rettet i alt 2 gange.
Lasse H. Jensen
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19

#54 Indlæg af Lasse H. Jensen »

okay.. det lyder godt..

tak for svaret... :)

edit:

Hej, jeg har nu forsøgt at få monteret en MS. Men da det var en gammel demo model, kunne jeg desværre ikke få den til at passe. Jeg har også forhørt mig omkring chipning af den originale motorstyring. Men da jeg også skal have en anden map sensor monteret kan det ikke lad sig gøre at chippe motorstyringen til at bruge den nye map sensor. Derfor har jeg kigget på denne piggyback:

http://www.turboparts.dk/catalog/produc ... cts_id=230

Ville dette ikke være en god løsning ?
Senest rettet af Lasse H. Jensen 29 apr 2009, 15:09, rettet i alt 1 gang.
Ibiza 1.4 16v 100 HK
Besvar