udstødningen lyder som støvsuger

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
dj-steffen
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
Geografisk sted: Haderslev, Jylland

udstødningen lyder som støvsuger

#1 Indlæg af dj-steffen »

Hej,

Min kammerat har en golf 4 med en 1.8 turbo motor monteret.
Bilen er skruet en lille smule op i ladetryk og er efterfølgende blevet chippet.
Der sidder et std. udstødning på.

Bilen kører perfekt, men når den bliver kørt godt ud, lyder udstødningen som en støvsuger,
Det er ligesom om den puster helt vildt, og det sker kun, når den får lidt gas.
Nogen der ved, hvad den evt. kan skyldes?
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#2 Indlæg af Ferrari Killer »

For meget modtryk i udstødningssystemmet..?!
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

a

#3 Indlæg af tonnilerche »

for lille udstødning...


Har hørt det så mange gange på g4 1.8T og på a3 1.8T...


den hvæser sygt...
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

What they said; For lille udstødning
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#5 Indlæg af Kws »

det ikke det er fordi den er for lille..

min G4 1.8T den hvæser os helt sygt når den får fuld pedal..

jeg kører med komplet 2,5" rustfri på min, kun med 400cellers racerkat og gennemstrøms bagpotte. fra supersprint.

så tror bestemt ikke det er fordi den er for lille. blot en slidt turbo måske?? da min kammerats A3 med samme setup ikke hvæser. hans bil har kørt 160k. min har kørt 209k
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#6 Indlæg af Runesm »

Kws skrev:det ikke det er fordi den er for lille..

min G4 1.8T den hvæser os helt sygt når den får fuld pedal..

jeg kører med komplet 2,5" rustfri på min, kun med 400cellers racerkat og gennemstrøms bagpotte. fra supersprint.

så tror bestemt ikke det er fordi den er for lille. blot en slidt turbo måske?? da min kammerats A3 med samme setup ikke hvæser. hans bil har kørt 160k. min har kørt 209k


Tror du ikke det er dit tryksystem du kan høre hvæse ;)

Det er ekstremt udpræget på chippede 1,8t'ere hvis man kører bag ved sådan en der bliver skudt af, man er ikke i tvivl :)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#7 Indlæg af BANDIT »

Runesm skrev:
Kws skrev:det ikke det er fordi den er for lille..

min G4 1.8T den hvæser os helt sygt når den får fuld pedal..

jeg kører med komplet 2,5" rustfri på min, kun med 400cellers racerkat og gennemstrøms bagpotte. fra supersprint.

så tror bestemt ikke det er fordi den er for lille. blot en slidt turbo måske?? da min kammerats A3 med samme setup ikke hvæser. hans bil har kørt 160k. min har kørt 209k


Tror du ikke det er dit tryksystem du kan høre hvæse ;)

Det er ekstremt udpræget på chippede 1,8t'ere hvis man kører bag ved sådan en der bliver skudt af, man er ikke i tvivl :)


Nu er det vel sjælden man ligger bag sådan en :grin:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#8 Indlæg af JDJ »

Tror også det er tryk røren der lamer, det er det i hvertfald på mange af dem, det holder op når man skifter plastikrørene og til nogen i stål :D
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#9 Indlæg af Runesm »

BANDIT skrev:
Runesm skrev:
Kws skrev:det ikke det er fordi den er for lille..

min G4 1.8T den hvæser os helt sygt når den får fuld pedal..

jeg kører med komplet 2,5" rustfri på min, kun med 400cellers racerkat og gennemstrøms bagpotte. fra supersprint.

så tror bestemt ikke det er fordi den er for lille. blot en slidt turbo måske?? da min kammerats A3 med samme setup ikke hvæser. hans bil har kørt 160k. min har kørt 209k


Tror du ikke det er dit tryksystem du kan høre hvæse ;)

Det er ekstremt udpræget på chippede 1,8t'ere hvis man kører bag ved sådan en der bliver skudt af, man er ikke i tvivl :)


Nu er det vel sjælden man ligger bag sådan en :grin:


Nåeh ja, min knallert 45 skal jo luftes i ny og næ :D
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#10 Indlæg af JerrilD »

BANDIT skrev:
Runesm skrev:
Kws skrev:det ikke det er fordi den er for lille..

min G4 1.8T den hvæser os helt sygt når den får fuld pedal..

jeg kører med komplet 2,5" rustfri på min, kun med 400cellers racerkat og gennemstrøms bagpotte. fra supersprint.

så tror bestemt ikke det er fordi den er for lille. blot en slidt turbo måske?? da min kammerats A3 med samme setup ikke hvæser. hans bil har kørt 160k. min har kørt 209k


Tror du ikke det er dit tryksystem du kan høre hvæse ;)

Det er ekstremt udpræget på chippede 1,8t'ere hvis man kører bag ved sådan en der bliver skudt af, man er ikke i tvivl :)


Nu er det vel sjælden man ligger bag sådan en :grin:


:rock: :grin:
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Besvar