Turbo og Seat Ibiza 1,4 16v 100HK

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#31 Indlæg af Runesm »

Kan sådan en wannabe vw der ikke chippes til at forstå overtryk?

Jeg vil foreslå du ringer et smut til rh-motorsport og hører dem :)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Lasse H. Jensen
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19

#32 Indlæg af Lasse H. Jensen »

måske... det er en BBZ motor der sidder i den. Samme motor som sidder i en polo 4...

men nogle som har erfaring med at tilslutte et tilskudssystem til sådan en motor ?
Ibiza 1.4 16v 100 HK
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#33 Indlæg af luske »

var det ikke en ide at undersøge om den originale styring kan chippes og så bare bruge den ?? der skal alligevel moddes i den for at fjerne fuelcut når den ser tryk

MVH Luske
Lasse H. Jensen
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19

#34 Indlæg af Lasse H. Jensen »

jo, men skal også have min tænding på plads... kan de også gøres med en chip ?
Ibiza 1.4 16v 100 HK
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#35 Indlæg af Runesm »

Lasse H. Jensen skrev:jo, men skal også have min tænding på plads... kan de også gøres med en chip ?


Umiddelbart ja, lur mig om ikke også boksen styrer tændingen
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Lasse H. Jensen
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19

#36 Indlæg af Lasse H. Jensen »

okay.. så er det vel det jeg gør.. :)
Ibiza 1.4 16v 100 HK
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#37 Indlæg af Runesm »

Ring til dem og spørg, jeg vil næsten tro han kan svare dig på det :)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Lasse H. Jensen
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19

#38 Indlæg af Lasse H. Jensen »

ja, det ville nok være det nemmeste.. :)
Ibiza 1.4 16v 100 HK
Lasse H. Jensen
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 sep 2008, 20:19

#39 Indlæg af Lasse H. Jensen »

hej,

jeg har tænkt på at få monteret denne map sensor.

http://webshop.nordicturbo.dk/products/productinfo.aspx?productid=1835&MenuItemID=156

er det så stadig nødvendigt at få chippet motorstyringen ?

jeg har fået afvide af en vw mekaniker, at min motorstyring nok skulle kunne tilpasse tændingen efter turboen.
Ibiza 1.4 16v 100 HK
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#40 Indlæg af luske »

Lasse H. Jensen skrev:hej,

jeg har tænkt på at få monteret denne map sensor.

http://webshop.nordicturbo.dk/products/productinfo.aspx?productid=1835&MenuItemID=156

er det så stadig nødvendigt at få chippet motorstyringen ?


ja
en mapsensor er kun til at måle manifoldstrykket med , den måling skal stadig bearbejdes ad motorstyringen



Lasse H. Jensen skrev:jeg har fået afvide af en vw mekaniker, at min motorstyring nok skulle kunne tilpasse tændingen efter turboen.


det kan umuligt være sandt , men der er nok nogle der kan uddybe det lidt da jeg lige er lidt i tvivl om hvordan den styring er skruet sammen

MVH Luske
Besvar