Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2008, 10:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
I "gamle dage" var der mange der kørte med deres org. motorstyring og så et tilskudssytem i stil med SMT6 og MF2. Selvf giver det ikke den samme fleksibilitet som en rigtig programmerbar motorstyring, men prisen var en helt anden og mange har altså lavet nogle fine biler der virker rigtig godt med de forskellige piggyback-systemer.

Hvis jeg stadig havde min Escort og ville lave det simple, billige lavtrykssystem jeg havde sat i gang, ville jeg vælge et tilskudssystem igen.

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2008, 15:27 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2008, 19:19
Indlæg: 42
okay... men det hele handler altså om at bilen skal kunne få benzin nok... ik ?

_________________
Ibiza 1.4 16v 100 HK


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2008, 22:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Jo. Dels benzin og dels at holde styr på sin tænding. Det er ikke sikkert tændingskurven på sugemotore passer specielt godt når ladetrykket begynder at indfinde sig.

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2008, 17:58 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2008, 19:19
Indlæg: 42
okay, så forstår jeg det... hvordan tilslutter man en piggyback til bilen ?

_________________
Ibiza 1.4 16v 100 HK


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2008, 09:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Den kobles ind i dit eksisterende ledningsnet. Nogle ledninger skal bare i parallel over de eksisterende, andre skal klippes og føres til piggybacken og der fra til din org. styring.

Prøv at se her om du ikek kan finde noget diagram
http://www.perfectpower.com/WiringDiagr ... Index.html

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2008, 21:38 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2008, 19:19
Indlæg: 42
okay... finder lige ud af om den kan bruges i min bil, samt om det er nødvendigt... ellers vil jeg gerne købe din piggyback... men skal nok lige kontakte dig... tak for hjælpen så langt... :)

_________________
Ibiza 1.4 16v 100 HK


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2008, 16:57 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2008, 19:19
Indlæg: 42
hej,

nu har jeg fået monteret turbo på bilen. Her er lidt billeder:

http://www.dca-online.dk/seat/DSC00658.JPG

http://www.dca-online.dk/seat/DSC00670.JPG

http://www.dca-online.dk/seat/DSC00679.JPG

http://www.dca-online.dk/seat/DSC00656.JPG

nu har jeg også fået kørt en lille tur. men når jeg giver lidt gas således turboen lader og der kommer tryk ind i motoren, så slår motoren fra. er det motorstyringen der registere at der kommer tryk ind i motoren, og derfor afbryder fordi den tror der er noget galt ?
det er vel derfor jeg skal have installeret en piggyback ?

_________________
Ibiza 1.4 16v 100 HK


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2008, 19:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Ja det er motorstyringen som slår fra for at modvirke at motoren brænder sig selv sammen.. Du bør nok få lavet noget tilskud/piggyback inden du kører for meget rundt i den..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2008, 19:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
spændne.. nu ved jeg ikke om du har tænkt på dysser og et andet program til din ecu. men det ville nok være billigst at lade den stå til du har den rigtig blanding og tænding på plads. det andet kan være dyrt i længden.

men det er helt korrekt at din motor ser noget den ikke forstår og derfor går i nødprogram (eller noget ligne) din ecu er ganske simpelt ikke bygget til at forstå overtryk i systemet, den er lavet til at give en vis mængde benzin til et vaccum.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2008, 21:16 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2008, 19:19
Indlæg: 42
okay.

tak for svarende..

jeg har bestilt lamdameter således jeg kan få styr på blandingen. hvis jeg også får fat i en piggyback/tilskudssystem. så burde jeg være kørende ?

_________________
Ibiza 1.4 16v 100 HK


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team