Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Area mid - Køge
Jeg går og overvejer at købe en såkaldt "køre fra Køge til København dagligt bil" - en der gerne skal være økonomisk favorabel at køre i - og jeg har set mig lidt lun på en VW Lupo 3L. Desværre kender jeg ikke noget til denne - ud over at der er nogle personer der har fortalt mig at man ikke skal købe modeller fra før 2002, da disse havde visse problemer, bl.a. gearkasserne.
Jeg vill derfor sætte pris på hvis der var nogle der havde erfaring med denne model, og derfor kunne give lidt feedback - således at jeg ville være istand til enten at gå videre, eller se på helt andre muligheder.

På forhånd tak for hjælpen.

JohnE

PS: Nogle ville måske synes at man bliver kedelig i en lille økonimisk bil - men når det skal være sjovt, tager jeg bare fruens bil.......

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
må indrømme at jeg er ovenud tilfreds med vores fiesta 1,6 tdci (5drs trend) som er 6mdr gammel. den holder fint det de lover på den økonomiske side. ellers c1,107 modellerne

Titel: a
Senior Medlem
Brugeravatar

hvad med en japaner?

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 341832.htm

Eller en benziner af samme model - også billigere:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 294203.htm

en ven har købt ovenstående.. en 1.4i - den er opgivet til 14,7 - han kører 18 på literen..

det havde jeg godt nok valgt istedet for en lupo.. vw er jo blevet luksusmærke.. man betaler for meget for navnet..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
jeg var uge og se på en ny suzuki splash og der er faktisk rigtig god plads inden i (4 voksne uden benproblemer!) og med 17-18km/l ved by kørsel på en litter benzin bliver det hvis ikke meget bedre! årlig grøn afgift lå på en plovmand ca..

132000 for den ikke skrabede model med ac læderrat og alt det der pjat..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
gearkasser er genrelt et problem på alle folkevogne... og peugeot..

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

husk også lige på at lupoen er bygget ned til en bestemt vægt så der er absolut intet støjdæmpning i sådan en bør , min gamle rolla fra 83 var mere støjsvag ved 110kmt og det er ikke motorstøj men døre der er så spinkle at de flagre så man er bange for at de er igang med at bytte plads hvis man kommer over 110 :?

hvad er prislejet egentlig ?

MVH Luske

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Area mid - Køge
Takker for inputs indtil nu.
En af årsagerne til min fokus på Lupoen, er selvfølgelig brændstof økonomien - og ikke mindst det faktum at der er automatgear, det tiltaler mig virkelig.
Med hensyn til pris leje, kan jeg at forhandlerne forlanger ca. 100K for en model efter 2002, så jeg vil forsøge at opspore en privat til ca. 80K.

Til slavteren : 110 på motorvejen mellem Køge og København, i morgen og eftermiddagstrafik - det er godt nok dagens joke.........og som jeg også skriver, så tager jeg fruens Mondeo hvis endelig jeg skal køre behageligt og støjsvagt. Og så lige til sidst; jeg har nu kørt i mange VW (primært Transportere) og ingen af dem har haft nogle problemer med gearkasserne.

JohnE

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Køb en polo 1.9 istedet du får meget mere for pengene lupoerne er underdimensioneret alle steder for at holde vægten nede. Forhjulslejerne er mindre på en 3 l skiverne er ultra tynde og bagtromlerne er lavet af en alu titanium legering der gør dem meget dyrere. Den har også alu hjulcylindre istedet for støbejern = noget bras. Alt mekanisk er 30-100% dyrere end en polo og så går den ikke mere end 22 på literen siger mange.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
Det der automatiske gearskifte på de lupoer stinker bare maks. Ellers en god lille bil der trækker forbløffende godt. Hvis den havde manuelgear istedet for det lort, så kunne jeg godt køre i sådan en. Men køkørsel med det gearskifte ville være tortur.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time