Max tryk og Pløkker på 7mgte

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

Max tryk og Pløkker på 7mgte

#1 Indlæg af dinmor »

Hej PP!

Efter at have kigget en del fra sidelinien, har jeg endelig fået oprettet mig en bruger!

Sagen er den, at jeg har solgt min Supra Mk 3 N/A, og er i gang med en turbo maskine nu.

Opsætning som følger : CT25 Turbo, 3" downpipe, 3" rustfri, 4" 5Zigen bagpotte, HKS BOV, K&N, Upgrade intercooler, MegaSquirt motorstyring.

Der skal laves 2 maps til denne. En lav- og et højtryks map. Jeg havde forstille mig at lavtryks mappet skulle køres ind på 0,5 bar, men hvor højt kan jeg lave det andet map?

Jeg kørte med nogle "IK 24" eller "IQ 24" tændrør fra Denso på min NA'er, som jeg var rigtig glad for. Dem kan jeg vil godt bruge igen? - Ellers er vi ovre i noget andet?
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: Max tryk og Pløkker på 7mgte

#2 Indlæg af Runesm »

dinmor skrev:Hej PP!

Efter at have kigget en del fra sidelinien, har jeg endelig fået oprettet mig en bruger!

Sagen er den, at jeg har solgt min Supra Mk 3 N/A, og er i gang med en turbo maskine nu.

Opsætning som følger : CT25 Turbo, 3" downpipe, 3" rustfri, 4" 5Zigen bagpotte, HKS BOV, K&N, Upgrade intercooler, MegaSquirt motorstyring.

Der skal laves 2 maps til denne. En lav- og et højtryks map. Jeg havde forstille mig at lavtryks mappet skulle køres ind på 0,5 bar, men hvor højt kan jeg lave det andet map?

Jeg kørte med nogle "IK 24" eller "IQ 24" tændrør fra Denso på min NA'er, som jeg var rigtig glad for. Dem kan jeg vil godt bruge igen? - Ellers er vi ovre i noget andet?


Du laver da bare et højtryksmap.
Det er alt du har behov for :)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#3 Indlæg af K-FINN »

Regner med du mener en CT26 turbo, som er orginal til 7mgte..
Omkring 1 bar, så er der ikke mere i den mølle.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

#4 Indlæg af dinmor »

Mente naturligvis CT26.

Men hvor meget tryk kan standard stempler holde til? - Jeg er bange for at jeg brænder noget af ved for højt tryk.

Jeg kan ligeså godt lave 2 maps når jeg er i gang :)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Dine stempler skal nok holde til 1 bar som din turbo kan levere...
Forudsat selvfølgelig det er justeret rigtigt...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

#6 Indlæg af dinmor »

Kanon, det bliver kørt på 1 bar på 99 oktan :)

Bliver spændende at se hvor mange hypper den kan lave :mrgreen:
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#7 Indlæg af Saab-Daniel »

dinmor skrev:Kanon, det bliver kørt på 1 bar på 99 oktan :)

Bliver spændende at se hvor mange hypper den kan lave :mrgreen:


Det er ikke helt det samme som at være justeret jo, kan man sige... Sørg for rigtig indkøring - det er alfa bodega... :)
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

#8 Indlæg af dinmor »

Bare rolig, jeg skal ikke selv justerer. :mrgreen:

Det har jeg folk til :gnaek:
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#9 Indlæg af Alex_Reedtz »

Hvorfor vil du have 2 map's?
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

#10 Indlæg af dinmor »

Konen skal ikke køre med fuldt tryk! :grr:

Også må det unægteligt slide mindre, kører længere på litteren osv osv med mindre HK
Besvar