Større dyser vs højere benzintryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Geografisk sted: Juelsminde

#11 Indlæg af Alex_Reedtz »

Runesm skrev:
klyfax skrev:Toyotas styring'er kan godt finde ud af andre dyser når turboen ik lader, da den regulere over lambda sonden.

Hvor meget større dyser? Der må jo nødvendigvis komme et punkt hvor den skal åbne dyserne så meget mindre end den burde for at overholde en hvis lambda-værdi, altså at den falder uden for en max/min tilladelig værdi - eller er jeg galt på den?

Korrekt, det er vist kun hvis de er en smule større/mindre end std dyserne. 4A-FE dyser på en 4E-FE er et no go....
Runesm
Mester Medlem

#12 Indlæg af Runesm »

Alex_Reedtz skrev:
Runesm skrev:
klyfax skrev:Toyotas styring'er kan godt finde ud af andre dyser når turboen ik lader, da den regulere over lambda sonden.

Hvor meget større dyser? Der må jo nødvendigvis komme et punkt hvor den skal åbne dyserne så meget mindre end den burde for at overholde en hvis lambda-værdi, altså at den falder uden for en max/min tilladelig værdi - eller er jeg galt på den?

Korrekt, det er vist kun hvis de er en smule større/mindre end std dyserne. 4A-FE dyser på en 4E-FE er et no go....

Er en af dem ikke også lav ohms hvor den anden er høj ohms?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Geografisk sted: Gun City

#13 Indlæg af VRT »

Mener det er en Motronic 2.9. Den har ikke wideband fra fabrikken, men har monteret en Innovate LC-1 på den.
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Geografisk sted: Juelsminde

#14 Indlæg af Alex_Reedtz »

Runesm skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Runesm skrev:

Er en af dem ikke også lav ohms hvor den anden er høj ohms?

Nej
Besvar