Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 sep 2024, 19:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ascona B 2,2
Indlæg: 22 apr 2002, 11:36 
Hvilke tunings muligheder er der med en 2,2 liters opel motor.
Og hvad kan jeg forvente af hk hvis det skal kunne holde.
Og skal jeg have forstærket karrossen.
mvh Allan.H.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 22 apr 2002, 21:03 
Smid turbo på! Det giver godt! Lav en forlængelse af manifolden som turboen passer på!

Du kan se min gamle manifold her på powerpage under trykladning/turbomanifold nederst på siden.
Du kan sagtens køre med standard kompressionsforhold og ladetryk på 0,6 bar, bare du har en stor intercooler. Tændingen skal dog stilles til lidt "senere".

Hvis du ikke skal have turbo på, er det vel noget med : Dobblet karburator, knast, bearb. topstk. osv..

Mvh. Bay

B-]


Top
  
 
Indlæg: 23 apr 2002, 14:07 
Hvad kan jeg ca få af heste ved at kører med 0,6 bars tryk
Den skulle jo gerne blive vild;-)
mvh Allan.H.


Top
  
 
Indlæg: 23 apr 2002, 21:21 
Jeg gætter på 160-170 hk. Mere er selvfølgelig muligt, men så kommer det sikkert til at koste! Men det kommer jo også an på hvor godt det bliver lavet. Regn i hvertfald med at du skal ofre en stærkere kobling! :-D (Det skulle jeg!)
Jeg har set en Ascona B 1.9 med turbo og 185 hk. På <http//www.Opeltuners.com> B-]

Mvh. Bay B-]


Top
  
 
Indlæg: 23 apr 2002, 22:32 
Det bliver nok den store omgang jeg skal igang med da jeg vil over 200hk men nu skal jeg først have bilen synet (der er lige lidt rust som skal laves).
Jeg har osse overvejet at købe Thj´s projekt så har jeg osse en extra motor hvis det bliver nødvendigt. Men nu må vi se jeg skal lige have solgt min ascona c for at der er penge til at starte tuningsdelen.
mvh Allan.H.


Top
  
 
Indlæg: 24 apr 2002, 14:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Overvej turbo og mekanisk indsprøjtning fra volvo 240. Mange der har kørt med opel L-jetronic og justerbar benzintryksregulator til turbo har haft problemer med vaskede cylindervægge da fuelmappen ikke passer til turbo. Justerbar vakuum til strømfordeleren fra saab turbo kan også bruges


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team