Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 apr 2025, 02:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg må indrømme at jeg godt kan blive pissed over at en tumpe, som er rig nok til at købe fire store biler, ikke kan fatte at betale registreringsafgift, grøn/vægt afgift og forsikring.
Jeg vil næsten vædde med at det er selv samme person som FORVENTER at alt i det offentlige system er gratis og tilpasset hans hverdag - Fuck ham og hans prøveplader.

Og fuck Stikker-Kate(hvis hun er lækker)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Wankel skrev:

Og fuck Stikker-Kate(hvis hun er lækker)

Horny ass Punk!

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Når det er prøveplader genere det mig ikke, når han bare bruger dem til det prøveplader er beregnet til.

Men hvis han eks havde 5 biler som han gik og byttede pladerne rundt på, alt efter hvad han havde lyst til at køre i den dag, så ville jeg melde ham af den ene grund af det er forsikringssvindel og kan kosten hans ofre en masse penge.

Kald mig bare stikker, det rør sku ikke mig. Vil bare ikke sidde med hænderne i skødet og se på mens sådan et fjols sætter andres økonomi over styr for egen vindings skyld.

Men igen - prøveplader - det rør mig ikke.

Ud over det, så ville jeg nu sige det til manden inden jeg meldte ham.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
wukshady skrev:
Horny ass Punk!

Billede

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
:grin: :grin: :grin:

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Ravnen skrev:
Grænsen går der hvor der er levende væsner i nød involveret...

Nu er det naturligvis mega nemt for mig at sidde og finde på 117 eksempler - men det er fordi det - efter min mening - er et minefelt du har bevæget dig ud i. Der er utallige gråzoner, som gør dit princip ekstremt svært at vurdere.

Men hvis vi skal gå efter din melding, så vil du altså foretrække at et vidne ikke meldte gerningsmanden til politiet, hvis en eller anden idiot stjal dødsstjernen ud af din garage mens du var på ferie?

Eller at det er mere vigtigt ikke at være stikker, end at lade et eller andet associalt apparat svindle sig til at hæve udvidet invalidepension mens han har hårdt fysisk arbejde 40 timer om ugen for sorte penge?

Enten så er man sand anarkist og lader det være op til den enkelte (men så skal man heller ikke have travlt med at dømme dem der har en anden opfattelse end én selv), eller også lader vi magtdelingens tre-enighed om at gøre deres arbejde - så kan man arbejde for at ændre reglerne istedet for bare at bryde dem.
Alternativt er der andre steder at bo.

Citat:
Manden er patriot og burde blive hyldet - især af dem der ikke selv har nosserne til at kæmpe imod!

Nu ku' det jo tænkes at hun havde en anden opfattelse...
Der er da andre her i tråden som ser det som et nødvendigt onde for vores samfund at vi bidrager hver især.
Hvem har ret - dig eller dem? Du mener sikkert du har - men hvorfor er det en universel sandhed?

Jeg kan som sagt heller ikke blive sur over at han kører på prøvepladerne - for jeg har en opfattelse af at alternativet var at han ikke brugte pengene på afgiften alligevel. Så alt i alt går samfundet som sådan ikke glip af noget. Men det er stadig ulovligt - og vælger han at begå noget ulovligt, så kan jeg ikke have ondt i røveren over at en vælger at melde ham - det er altså en risiko han løber - den må han tage med oprejst pande.
"If you can't do the time... don't do the crime".

Citat:
Kællingen er et stikkersvin, færdig!

(ironi=On)
Det er godt at høre at du har de universelle svar på alting. Lad os afskaffe retssystemet og bare sende alle spørgsmål til afgørelsen hos Ravnen
(ironi=Off)
;-).

Citat:
tror næppe at nogle mennesker kan sige sig fra at bryde (skatte) reglerne selv, skal deres nabo så også stikke dem? Hvor er vi henne når folk stikker hinanden i flæng.

Næh - men det er jo op til folk selv at vurdere om de gider melde eller ej. Det har jo også konsekvenser at melde dem - men hvis det er deres ting, så må det være sådan - de er jo immervæk i deres gode ret til det.

Citat:
Man kunne også spørge om hvem man helst ville have som nabo - en stikker... eller en der misbruger prøveplader?

Det kommer an på så meget...
Heldigvis gider myndighederne jo normalt ikke reagere på bagateller - så på den måde bliver det jo et ikke-problem hvis vedkommende melder for både det ene og det andet. Det kommer simpelthen ikke videre. Så er det bare akkurat det samme som at have en sur nabo - sådan en har jeg allerede, det ligger jeg ikke søvnløs over :-).
Men en der fusker sig udenom at yde, men stadig vil nyde fra samfundet - ham gider jeg ikke - jeg ved personligt ikke noget værre end hyklere.
Den sure nabo ved jeg hvor jeg har, og han står ved det - sådan må det være. Så er vi bare enige om at være uenige.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert skrev:
Ravnen skrev:
Grænsen går der hvor der er levende væsner i nød involveret...

Nu er det naturligvis mega nemt for mig at sidde og finde på 117 eksempler - men det er fordi det - efter min mening - er et minefelt du har bevæget dig ud i. Der er utallige gråzoner, som gør dit princip ekstremt svært at vurdere.

Men hvis vi skal gå efter din melding, så vil du altså foretrække at et vidne ikke meldte gerningsmanden til politiet, hvis en eller anden idiot stjal dødsstjernen ud af din garage mens du var på ferie?

Eller at det er mere vigtigt ikke at være stikker, end at lade et eller andet associalt apparat svindle sig til at hæve udvidet invalidepension mens han har hårdt fysisk arbejde 40 timer om ugen for sorte penge?

Enten så er man sand anarkist og lader det være op til den enkelte (men så skal man heller ikke have travlt med at dømme dem der har en anden opfattelse end én selv), eller også lader vi magtdelingens tre-enighed om at gøre deres arbejde - så kan man arbejde for at ændre reglerne istedet for bare at bryde dem.
Alternativt er der andre steder at bo.

Citat:
Manden er patriot og burde blive hyldet - især af dem der ikke selv har nosserne til at kæmpe imod!

Nu ku' det jo tænkes at hun havde en anden opfattelse...
Der er da andre her i tråden som ser det som et nødvendigt onde for vores samfund at vi bidrager hver især.
Hvem har ret - dig eller dem? Du mener sikkert du har - men hvorfor er det en universel sandhed?

Jeg kan som sagt heller ikke blive sur over at han kører på prøvepladerne - for jeg har en opfattelse af at alternativet var at han ikke brugte pengene på afgiften alligevel. Så alt i alt går samfundet som sådan ikke glip af noget. Men det er stadig ulovligt - og vælger han at begå noget ulovligt, så kan jeg ikke have ondt i røveren over at en vælger at melde ham - det er altså en risiko han løber - den må han tage med oprejst pande.

Citat:
Kællingen er et stikkersvin, færdig!

(ironi=On)
Det er godt at høre at du har de universelle svar på alting. Lad os afskaffe retssystemet og bare sende alle spørgsmål til afgørelsen hos Ravnen
(ironi=Off)
;-).

Citat:
tror næppe at nogle mennesker kan sige sig fra at bryde (skatte) reglerne selv, skal deres nabo så også stikke dem? Hvor er vi henne når folk stikker hinanden i flæng.

Næh - men det er jo op til folk selv at vurdere om de gider melde eller ej. Det har jo også konsekvenser at melde dem - men hvis det er deres ting, så må det være sådan - de er jo immervæk i deres gode ret til det.

Citat:
Man kunne også spørge om hvem man helst ville have som nabo - en stikker... eller en der misbruger prøveplader?

Det kommer an på så meget...
Heldigvis gider myndighederne jo normalt ikke reagere på bagateller - så på den måde bliver det jo et ikke-problem hvis vedkommende melder for både det ene og det andet. Det kommer simpelthen ikke videre. Så er det bare akkurat det samme som at have en sur nabo - sådan en har jeg allerede, det ligger jeg ikke søvnløs over :-).
Men en der fusker sig udenom at yde, men stadig vil nyde fra samfundet - ham gider jeg ikke - jeg ved personligt ikke noget værre end hyklere.
Den sure nabo ved jeg hvor jeg har, og han står ved det - sådan må det være. Så er vi bare enige om at være uenige.

Wildert, nu er det jo ikke nemt at få alle nuancer med på skrift hvis man ikke lige har tænkt sig at skrive en hel bibel.

Mit problem med stikkere, ligger i at man som udgangspunkt i min Ultra liberale verden, skal passe sig selv og sine egne gøremål, kun på det tidspunkt hvor andre vælger at "krydse klinger" med mig personligt, vil jeg reagere, samt som sagt, hvor sagesløse levende væsner er involveret.
At være vidne til og anmelde en forbrydelse imod en person som man vælger at have et "nærmere" forhold til end forbryderen er ikke det samme som at være stikker, men en holdning til at beskytte de nærmeste (imod de fjerneste).
Der hvor stikkeriet kommer ind i billedet er hvor man sætter staten højere end mennesket, noget med at stjæle fra staten er det samme som at stjæle fra os alle sammen ævl, staten har stjålet i dens egne loves navn og gør det stadig på fuld rulle, fra os alle sammen, eller ihvertfald fra dem der ikke er enige i dennes dispositioner og nej jeg skal ikke melde mig under fanerne for at bekæmpe staten på dennes præmisser og derved bruge hele mit liv på ingenting, jeg vælger at bekæmpe staten på mine præmisser da jeg til hver tid sætter mig selv højre end den, dronningen og guder i alle afskygninger, om du og dine ligesindede kan lide det eller ej…

At være stikker vil kun bidrage til en ting i længden og det er mistro imellem mennesker, hvem kan man stole på og hvem kan man ikke stole på, noget som igen måske vil ende ud i åbne konfrontationer eller det der er værre…

STIKKER SAMFUND – NEJ TAK!

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ikast, verdens navle
Wildert skrev:
det er altså en risiko han løber - den må han tage med oprejst pande.

x2

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
luske skrev:
klyfax skrev:

Find en gammel harley. De må vist gerne. ...

ja de må "vist" :D

det er et vuderingsspørgsmål (siger synshallen) hvis den er ældre end etellerandet årstal i 70erne , men tror ikke på at du får ham til at skrive at den er målt og godkendt til 100db

MVH Luske

Det samme gælder biler før en eller anden årgang. Der er ingen regler med faste dB tal, men bare en gummi paragraf i stil med " må ikke sige væsentligt mere end originalt." Og hvor meget er det så? :lusket: ...ivrigt sagde mange ældre køretøjer originalt jo betydeligt mere vi er vant med nutidens EU-harmoniserede køretøjer. Selv en helt original Nimbus larmer jo i forhold til en moderne bil. :)

Iøvrigt er der nogen i Dk der kan sige sig fri for nogensinde at have gjort noget ulovligt? At have kørt 90km/t i en 80 zone, eller kørt uden lys på cyklen efter lygtetændingstid tæller f.eks også! Ellers synes jeg vi alle skal troppe op på politistationen på mandag og melde os selv! Fuck... vi er på vej over i et virkeligt lorte samfund, værre end den værste fremtidsfilm, hvor alt og alle har travlt med at overvåger hinanden. Man føler sig jo som sådan et dejligt frelst menneske, når man kan tage naboen i at gøre noget på kanten af reglerne! :damn:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia C
hun har åbentbart ondt i røven (og det er sku nok ikke af at blive kneppet i røven) over de dyre biler....

Manden må sku da selv om han køre rundt i store dyre biler på prøveplader, hvor stilet er det lige??? Hvis man har råd til at ha skaffe sig sådan en dyr bil har man vel også råd til at betale afgiften+forsikring på sådan en??

ergo er hun et stikkersvin :popcorn:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time