Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 apr 2025, 02:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia C
Hvad skal man gå efter af momentnøgle??

Behøves ikke at være det dyreste som de bruger til at skuge en rumraket sammen med ;)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har både
http://www.refako.dk/product_info.php?c ... 2008104001

og
http://www.biltema.se/products/product. ... mId=145731

og de virker begge perfekt

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Jeg har sådan en 500kr´s model fra Harald Skrald af og den er fin til prisen. Første gang jeg samlede motor lånte jeg en fin dyr en af en kammerat da jeg ikke stolede på min egen. Men de spændte stort set ens så tror de er nødagtige nok.

Så hvis det bare et til hobby så tror jeg den er rigeligt fin.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
JDJ skrev:
Jeg har sådan en 500kr´s model fra Harald Skrald af og den er fin til prisen. Første gang jeg samlede motor lånte jeg en fin dyr en af en kammerat da jeg ikke stolede på min egen. Men de spændte stort set ens så tror de er nødagtige nok.

Så hvis det bare et til hobby så tror jeg den er rigeligt fin.

Der blev engang lavet en test af de billige. Og Biltemas vandt overlegent.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
Kig evt. efter en Hazet - De laver nogen rigtigt lækre momentnøgler 8)

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
kristoffer skrev:

Du er med på at det er 1/4"-nøgler ik'? Altså de helt små - moment fra 4 til 20 nm.
Omend man også kan have brug for sådan en ind imellem (og hvor er jeg glad for at Biltema har fået en i programmet), så tror jeg ikke at det er hvad Jerrild spurgte efter.

Anyways - jeg har selv en af de "dyre" ½" fra Biltema - super lækker. Minder i betjening meget om Hazet faktisk.

Onkel Harald har også en model som koster måske det halve eller noget - den er nu ikke tosset til hjulbolte og andet, hvor det er gentagelighed og ikke så meget det præcise moment der er vigtigt.

En af mine kammerater har en Kamaza - den er 99% magen til den de har hos Harald Nyborg (jeg har en nr. 2 nøgle som er min gamle fra Harald Nyborg - vi har stået med dem ved siden af hinanden) - bare mat i finishen i stedet for chrom - prisen: ja den er "lidt" anderledes i Kamaza end Harald Nyborg - makes you wonder...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Wildert skrev:
kristoffer skrev:

Du er med på at det er 1/4"-nøgler ik'? Altså de helt små - moment fra 4 til 20 nm.
Omend man også kan have brug for sådan en ind imellem (og hvor er jeg glad for at Biltema har fået en i programmet), så tror jeg ikke at det er hvad Jerrild spurgte efter.

Anyways - jeg har selv en af de "dyre" ½" fra Biltema - super lækker. Minder i betjening meget om Hazet faktisk.

Onkel Harald har også en model som koster måske det halve eller noget - den er nu ikke tosset til hjulbolte og andet, hvor det er gentagelighed og ikke så meget det præcise moment der er vigtigt.

En af mine kammerater har en Kamaza - den er 99% magen til den de har hos Harald Nyborg (jeg har en nr. 2 nøgle som er min gamle fra Harald Nyborg - vi har stået med dem ved siden af hinanden) - bare mat i finishen i stedet for chrom - prisen: ja den er "lidt" anderledes i Kamaza end Harald Nyborg - makes you wonder...

Kender et helt værksted der gerne vil skrive under på at kamaza er Harald skrald kvali. Nemlig min gamle læreplads...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
klyfax skrev:
Kender et helt værksted der gerne vil skrive under på at kamaza er Harald skrald kvali. Nemlig min gamle læreplads...

Sjovt - endeligt hører jeg noget om Kamaza fra nogle som rent faktisk bruger det. Altså sådan rigtige praktiske erfaringer...
Interessant - har du eksempler?

Jeg har selv et sæt bundpropstoppe fra Kamaza, men dels er jeg på hobbyplan og bruger det meget lidt, dels så er det jo ikke lige det værktøj man bruger mest. Men altså - det virker sgu' meget fint alt i alt.

Jeg havde en kammi som var die hard Kamaza-fan (de forhandlede det hvor han arbejdede :-)) - og jeg synes da også det virkede til at være fornuftigt.
Men da jeg så min anden kammis momentnøgle, så blev jeg altså noget skuffet....

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Wildert skrev:
kristoffer skrev:

Yep, men jeg bygger kun MC selv. Kan ikke holde til det andet med ryggen

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg laver noget kalibrering af momentnøgler på arbejde og for sjov skyld tog jeg min egen momentnøgle med og og testede...
Det er en 150kr discount model model men den har sku helt fin og lå inden for tolerencerne hele vejen op... Omvendt kan jeg sku godt være skuffet over andre dyre mærker der til tider ligger af h... til...
Men langt de fleste sidder der 2 struer på og de kan derfor justeres ind til og passe, men kræver lige man har adgang til en maskine hvor man kan måle det...

/Kristian T

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time