Hey..
har liger et hurtigt spørgssmål angånde den fjeder der sider i ventilen.
Syntes at stemplet er rimelig svær at åbne med fingrene (når man trykker på det fra manifolds siden)
Syntes også at jeg skal man skal gasse motoren meget op for at man kan se at den bare åbner lidt.
Ventilen er en lidt billig, og den er ikke justerbar
fjeder i dump ventil???
Redaktør: Moderatorer
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
fjeder i dump ventil???
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Syntes bare at den er svær at trykke ind,
Havde regnet med at det skulle mindre til at åbne den.
Havde regnet med at det skulle mindre til at åbne den.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Har også haft sådan en ventil. Klippede 1/3 af fjederen (Vær lige varsom på hvor meget du egentlig bør klippe af
), og så kan man ligge skiver i for at justere den lidt strammere igen fx.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
JPP
- Admin

- Indlæg: 2499
- Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Husk det er ikke trykket der alene løfter stemplet, det er vakuumet over stemplet. Vær meget varsom med at klippe af fjedre, tag lidt af gangen og prøv, klip, prøv osv. Men en ting er hvad du kan presse med fingeren en anden ting er hvad -0,5/-0,8 vakuum kan gøre ved speederslip. Du kan ikke sammenligne det.
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Ok. Har læst om trykket der hjælper med at holde den lukket når der er tryk på og vacuumet der hjælper med at åbne når den skal luft ud.
Havde også tænkt på at klippe lidt af, da jeg ikke kunne finde nogle på arbejdet der var lidt mindre kraftig. Tror jeg starter med 1/8del og køre lidt med det.
Men man for jo hva man betaler for, da den var meget billig til DHB sidste år.
Havde også tænkt på at klippe lidt af, da jeg ikke kunne finde nogle på arbejdet der var lidt mindre kraftig. Tror jeg starter med 1/8del og køre lidt med det.
Men man for jo hva man betaler for, da den var meget billig til DHB sidste år.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Nu virker det meget bedre, klipped en lille cm. af fjederen (den er ca 8cm lang)
Lufter meget bedre ud nu, lyder bedre og turbo'en taber ikke så meget fart ved gear skift
Lufter meget bedre ud nu, lyder bedre og turbo'en taber ikke så meget fart ved gear skift
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
- Shelby 500
- Senior Medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
- Geografisk sted: kbh