Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 20:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2008, 14:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
HenrikGM skrev:
Med de ændringer må man nok sige at du er noget uden for den originale styrings arbejdsområde.

Den brokker sig højlydt til dig, og det bliver nok ikke helt godt uden at gå programmerbart.

Hvis motoren er en ren racer, så vil jeg give Søren ret i det med de enkelte spjælde.

Hvis kørbarhed som alm,indelig hverdagsbil er en faktor du vil have med, så ville jeg tænke mig grundigt om før jeg gik på enkeltspjælde! De er typisk meget mere hysteriske end dit lexmaulindsug, men de vil garanteret lave topeffekten. prisen vil blive betalt i bunden(og/eller kørbarhed dernede). Spjældhusbiler der ikke er designet lige i øjet kører ofte lidt kluntet ved cruise.

Først en styring på så du kan se hvad der sker. Så er det nemmere at forholde sig til hvad fikset er ;-)
ren racer.... typisk meget mere hysterisk... det var bla. hvad sumpbonden skrev! MVH søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2008, 13:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
lqs skrev:
mange af de standardmotorer der kører høj litereffekt, bruger enkeltspjælde. hvorfor ideen med mere sværtkørt opstår hos hr. gm forstår jeg ikke! prøv en TOYOTA 20v... utrolig letkørt, vel at mærke med 4 spjælde. MVH søren


BMW E34 M5 - ok, den er med LMM :-).

Nåh, men for at komme det lidt mere realistisk, så har jeg da hjemmekonverteret min Golf 1.8 16V til Toyota 20V spjæld med MegaSquirt.
Jeg skal blankt indrømme at jeg ingen rulning har, så jeg kan ikke sige om jeg har mere eller mindre med spjæld end med den originale (lange) plenumindsugning.
Men én ting er sikkert: Trods hjemmeportet top, hjemmelavet manifold, hjemmetrimmet MS, og i det hele taget hjemmeinstallerede spjæld fra ende til anden (inkl. universale tragte, og hjemmestøbt luftfilterkasse), så er kørbarheden faktisk i orden!
Den cruiser ganske snildt og stille og roligt - ikke noget piv der - og guderne skal vide at jeg kan mærke det når motoren hakker - der er nemlig massive motorophæng :-).

Nåh - det var et sidespring - men det kan altså lade sig gøre - om jeg har fået effekt der retfærddiggør det ved jeg ikke (eller vil jeg ikke vide?) - men de lyder godt :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team