Sammenhæng mellem afstand fra LMM til topstykke, og max RPM.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#21 Indlæg af lqs »

HenrikGM skrev:Med de ændringer må man nok sige at du er noget uden for den originale styrings arbejdsområde.

Den brokker sig højlydt til dig, og det bliver nok ikke helt godt uden at gå programmerbart.

Hvis motoren er en ren racer, så vil jeg give Søren ret i det med de enkelte spjælde.

Hvis kørbarhed som alm,indelig hverdagsbil er en faktor du vil have med, så ville jeg tænke mig grundigt om før jeg gik på enkeltspjælde! De er typisk meget mere hysteriske end dit lexmaulindsug, men de vil garanteret lave topeffekten. prisen vil blive betalt i bunden(og/eller kørbarhed dernede). Spjældhusbiler der ikke er designet lige i øjet kører ofte lidt kluntet ved cruise.

Først en styring på så du kan se hvad der sker. Så er det nemmere at forholde sig til hvad fikset er ;-)
ren racer.... typisk meget mere hysterisk... det var bla. hvad sumpbonden skrev! MVH søren
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#22 Indlæg af Wildert »

lqs skrev:mange af de standardmotorer der kører høj litereffekt, bruger enkeltspjælde. hvorfor ideen med mere sværtkørt opstår hos hr. gm forstår jeg ikke! prøv en TOYOTA 20v... utrolig letkørt, vel at mærke med 4 spjælde. MVH søren


BMW E34 M5 - ok, den er med LMM :-).

Nåh, men for at komme det lidt mere realistisk, så har jeg da hjemmekonverteret min Golf 1.8 16V til Toyota 20V spjæld med MegaSquirt.
Jeg skal blankt indrømme at jeg ingen rulning har, så jeg kan ikke sige om jeg har mere eller mindre med spjæld end med den originale (lange) plenumindsugning.
Men én ting er sikkert: Trods hjemmeportet top, hjemmelavet manifold, hjemmetrimmet MS, og i det hele taget hjemmeinstallerede spjæld fra ende til anden (inkl. universale tragte, og hjemmestøbt luftfilterkasse), så er kørbarheden faktisk i orden!
Den cruiser ganske snildt og stille og roligt - ikke noget piv der - og guderne skal vide at jeg kan mærke det når motoren hakker - der er nemlig massive motorophæng :-).

Nåh - det var et sidespring - men det kan altså lade sig gøre - om jeg har fået effekt der retfærddiggør det ved jeg ikke (eller vil jeg ikke vide?) - men de lyder godt :-).
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Besvar