Yugo Turbo skrev:det er stærkere/hårdere end 304 og det gør at det under stressbelastninger flækker. derfor kaldte jeg det sprødt. er det forkert da?
Både AISI304 og AISI316 er ganske ubrugeligt til manifolde.
Begge vil i ekstrem grad lide af "Intergranular Corrosion" og "Intergranular stress corrosion cracking" (forbehold for stavemåde) når det bliver brugt på en turbomanifold og udsat for høje temperaturer.
Materialet flækker derfor nærmest af sig selv. Meget udbredt fænomen i højglanspolerede manifolde, kina eller ej!.
Tilføjer du et "L" til materialet, så ser det pludseligt noget anderledes ud.
Som så meget andet er det ofte de små detaljer der gør forskellen....!
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Yugo Turbo skrev:tænkte nok at det var en lignende detalje du havde i ærmet...
Detalje?
Er en fiat uno den samme bil som en fiat uno turbo, og performer de helt ens? Det er vel kun den detalje med det lille "turbo" badge der er forskel, ergo er de så helt ens?
304/316/321 (med eller uden L)er ikke så fandens forskellige udover den temperatur de er designet til at arbejde ved. Forskellen i styrke er ganske irrelevant for 99,95 af manifoldene, og det er derfor jeg mener du er galt afmarcheret når du skælder 316s styrke ud, og kalder det sprødt.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!