Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 18:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 sep 2008, 11:46 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Såvidt jeg har ladet mig fortælle bruger de gamle Rorex kompressore motorolien og de nyere har deres eget system. Nogen der ved om det er rigtigt? Og hvordan ser man lige forskel? Hvis man nu får fat i en rotrex der skal bruge sit eget system, men hvor det mangler kan man så ikke bare lave noget med en oliekøler og en gammel servobeholder eller lignende?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2008, 09:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 20:58
Indlæg: 124
Du skal holde dig langt væk fra de gamle modeller som bruger motorolien og ikke har sit eget oliesystem. De holder ikke og folk har normalt store problemer med dem.

De nyere modeller er fine og det skal være SP30 eller C30 serien du skal have. Det er klart C30 serien som er bedst og den som holder bedst.

Jeg har kørt 60.000 km med min C30-94.

Du kan godt bruge en anden beholder, men kræver at der er noget udluftning på beholderen + at du mindst har 0,75L olie i systemet. Oliekøler er også et must.
Jeg har evt. en brugt orig. Rotrex oliebeholder + slanger og oliekøler du kan købe, hvis du når så langt.

_________________
Honda Integra Type-RS (Rotrex SuperCharger) +375 HK
Honda S800 Coupé '68 til historisk banerace
www.track-meet.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2008, 15:42 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Ok, Det skal være en med eget oliesystem. Det andet er for besværligt. Jeg leder efter en C30-94 da den passer godt ydelsesmæssigt. Og det er dem der er klart flest tilsalg af. Men hvordan ser man lige forskel på dem med eget system og dem uden? For der står jo ikke noget på dem.
Det kan meget vel blive aktuelt med den beholder og det du har liggende, hvis det altså er billigere end nyt selvfølgelig. www.r-techs.dk har oliekit til c30 serien til en tusse. Billigt nok. Men det er så uden oliekøler.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2008, 07:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Det er jo ret simpelt - der er en beholder med til dem med eget smøresystem (det er ikke for at være dumsmart at jeg siger det).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2008, 15:51 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Ja, så langt kan jeg godt tænke. Men mange af de brugte der sælges er uden noget. Altså kun kompressoren. Intet andet. Synes jeg har søgt nettet tørt for billeder og info. Men kan ikke finde en måde det kan ses på.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2008, 20:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Ok - jeg har netop ikke haft det indtryk at de blev solgt uden.
Måske dem du har set til salg har været den gamle model?

Jeg kan desværre ikke hjælpe med info om at se forskel på selve kompressorenheden - jeg havde bare ikke i min vildeste fantasi troet at man jævnligt skulle rende ind i enheder uden tilbehøret.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2008, 20:27 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Det skyldes sikkert at jeg kigger på de billigste af de billige der er tilsalg :D
Men snakkede med Brian-HKD i privat og han viste mig lige hvor jeg kunne se det på rotrex side. Man kan tydeligt se forskel på dem med eget system og dem uden. Men det er stort set umuligt og se forskel på SP og C serien, udfra de få billeder der er på siden.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2008, 10:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 20:58
Indlæg: 124
Du kan se forskel på SP30 og C30 serien ved at se om oliedrevet er delt fra "gearhuset".

Her er et billede af min gamle SP30-94, hvor man kan se at der ikke er en samling omkring olietilslutningen:
Billede

Her kan du se at den er en tynd streg, hvor oliepumpe delen er samlet:
Billede

_________________
Honda Integra Type-RS (Rotrex SuperCharger) +375 HK
Honda S800 Coupé '68 til historisk banerace
www.track-meet.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2008, 15:37 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Perfekt Brian. tak for det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2008, 13:26 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Bonusspørgsmål :D
Hvordan vurderer man standen på en kompressor når man står med den i hånden?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team