Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:27

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 sep 2008, 13:25 
Offline

Tilmeldt: 29 maj 2008, 08:55
Indlæg: 12
Jeg har siden montering af Rotrex kompressor på min bmw 528i (M52B28)
haft problemer med at bilen kører ujævnt ved dellast.
jeg har 2 gange været hos RH og få den indkørt og begge gange har jeg fået at vide at det er fordi min kompressor opbygger meget tryk der så presser på gasspjældet.

til at starte med havde jeg monteret 1stk bov (en billig der fulgte med kittet) det fik jeg at vide det ikke var nok så der skulle 2 på..!! det løste så heller ikke problemet, jeg har så indkøbt en ny bov (turbosmart plumb back) der er justerbar og den har jeg indsat istedet for én af de andre, men det hjælper heller ikke....

kan det virkelig passe at 2 bov ikke er nok til at lufte ud...?? jeg køre kun med 0,8 bar ladetryk...!!

_________________
Hvis du leger med tis, så brænder du i sengen !!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2008, 16:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
lyder meget underligt, fik anbefalet en 2stemplet til min, men flyt da gasspjældet så det sidder før kompressoren så er du over det problem:)

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2008, 16:51 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Har du luftmængdemåler (LMM), og i såfald hvor er den placeret i systemet? Efter eller før BOV-opsætningen?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2008, 20:37 
Offline

Tilmeldt: 29 maj 2008, 08:55
Indlæg: 12
JakobM skrev:
Har du luftmængdemåler (LMM), og i såfald hvor er den placeret i systemet? Efter eller før BOV-opsætningen?


ja den køre med LMM... rækkefølgen er = filter, LMM, Kompressor, intercooler,(BOV), gasspjæld.

mine BOV'er er af den recirkulerende type og de sidder placeret tæt på gasspjældet, og retur luften bliver sendt tilbage mellem LMM og kompressor.

_________________
Hvis du leger med tis, så brænder du i sengen !!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2008, 20:41 
Offline

Tilmeldt: 29 maj 2008, 08:55
Indlæg: 12
Hp Ae86 skrev:
lyder meget underligt, fik anbefalet en 2stemplet til min, men flyt da gasspjældet så det sidder før kompressoren så er du over det problem:)


Det med at flytte spjældet er virkelig aller sidste mulighed... det kan da ikke passe man ikke kan få det til at køre på den anden måde...!! der er mig bekendt solgt et hav af kompressor kits til bmw'er og jeg har ikke hørt at de skulle have samme problem... :cry:

_________________
Hvis du leger med tis, så brænder du i sengen !!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2008, 21:07 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Kim Jørgensen skrev:
JakobM skrev:
Har du luftmængdemåler (LMM), og i såfald hvor er den placeret i systemet? Efter eller før BOV-opsætningen?


ja den køre med LMM... rækkefølgen er = filter, LMM, Kompressor, intercooler,(BOV), gasspjæld.

mine BOV'er er af den recirkulerende type og de sidder placeret tæt på gasspjældet, og retur luften bliver sendt tilbage mellem LMM og kompressor.


Ok, da retur rammer efter LMM så skulle LMM stadig registrere den falske sugede luft gennem BOV ved dellast. Ellers klassisk fejl.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2008, 21:21 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Ok, lidt tankespin...... Dellast...80km/t 5. gear på motorvej. Bov er åben grundet vakuum i manifold. Gasspjæld næsten lukket. Kompressor kører, lukker mere luft ud gennem bov end motoren suger. Dvs. luft ud af bov. Luften går retur til "kammer" mellem lukket LMM og indsug kompressor. Så kan kan kompressoren i princippet skyde den luft den har lyst igennem bov, mens LMM registrere dette uden at det går i motoren. Dvs. LMM registere evt. mere luft og blander derefter. Prøv at sætte LMM efter kompressoren og bov dvs. mellem bov og gaspjæld. Måske jeg er helt way off her en torsdag aften, men jeg tror det er din LMM der spiller dig et puds.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2008, 06:09 
Offline

Tilmeldt: 29 maj 2008, 08:55
Indlæg: 12
JakobM skrev:
Ok, lidt tankespin...... Dellast...80km/t 5. gear på motorvej. Bov er åben grundet vakuum i manifold. Gasspjæld næsten lukket. Kompressor kører, lukker mere luft ud gennem bov end motoren suger. Dvs. luft ud af bov. Luften går retur til "kammer" mellem lukket LMM og indsug kompressor. Så kan kan kompressoren i princippet skyde den luft den har lyst igennem bov, mens LMM registrere dette uden at det går i motoren. Dvs. LMM registere evt. mere luft og blander derefter. Prøv at sætte LMM efter kompressoren og bov dvs. mellem bov og gaspjæld. Måske jeg er helt way off her en torsdag aften, men jeg tror det er din LMM der spiller dig et puds.


Fredag morgen er en skidt dag at tænke på :coffee: men ved at lede luften igennem LMM vil den så ikke måle den samme luft 2 gange....??

når den går ujævnt ved dellast, så kan det ikke måles på lamda tal og ej heller på volt spænding på LMM....

For forsøgets skyld prøvede jeg at pille fjederen ud af den ene BOV igår, men det blev det hverken ringere ellere bedere af...???

_________________
Hvis du leger med tis, så brænder du i sengen !!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2008, 09:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
Kim Jørgensen skrev:
Jeg har siden montering af Rotrex kompressor på min bmw 528i (M52B28)
haft problemer med at bilen kører ujævnt ved dellast.
jeg har 2 gange været hos RH og få den indkørt og begge gange har jeg fået at vide at det er fordi min kompressor opbygger meget tryk der så presser på gasspjældet.

til at starte med havde jeg monteret 1stk bov (en billig der fulgte med kittet) det fik jeg at vide det ikke var nok så der skulle 2 på..!! det løste så heller ikke problemet, jeg har så indkøbt en ny bov (turbosmart plumb back) der er justerbar og den har jeg indsat istedet for én af de andre, men det hjælper heller ikke....

kan det virkelig passe at 2 bov ikke er nok til at lufte ud...?? jeg køre kun med 0,8 bar ladetryk...!!


Hva med dine tændrør... er de standard... er de for kolde kan den godt have tendens til at køre underligt ved dellast... når den så pår noget peber bliver de tilpas varme til at den går ok.... bare et gæt

Tommy

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2008, 11:45 
Offline

Tilmeldt: 29 maj 2008, 08:55
Indlæg: 12
audi 80 1,8 turbo skrev:
Kim Jørgensen skrev:
Jeg har siden montering af Rotrex kompressor på min bmw 528i (M52B28)
haft problemer med at bilen kører ujævnt ved dellast.
jeg har 2 gange været hos RH og få den indkørt og begge gange har jeg fået at vide at det er fordi min kompressor opbygger meget tryk der så presser på gasspjældet.

til at starte med havde jeg monteret 1stk bov (en billig der fulgte med kittet) det fik jeg at vide det ikke var nok så der skulle 2 på..!! det løste så heller ikke problemet, jeg har så indkøbt en ny bov (turbosmart plumb back) der er justerbar og den har jeg indsat istedet for én af de andre, men det hjælper heller ikke....

kan det virkelig passe at 2 bov ikke er nok til at lufte ud...?? jeg køre kun med 0,8 bar ladetryk...!!


Hva med dine tændrør... er de standard... er de for kolde kan den godt have tendens til at køre underligt ved dellast... når den så pår noget peber bliver de tilpas varme til at den går ok.... bare et gæt

Tommy


Jeg køre med standard platin tændrør...

_________________
Hvis du leger med tis, så brænder du i sengen !!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team