yogisdk skrev:
Men vil det sige at arrangementets forsikring vil dække skader som er lavet af en ulovlig bil? For eksempel i sindal den 23. maj kunne havde endt rigtigt slemt da den lille 1,6 corolla pumpet med 560 hk sprang i atomer og delene fløj gennem hul i motorhjelm...
Hmmm.... fornemmer jeg en lille smule paranoia her ? her kommer du farende ind fra sidelinjen med 13 indlæg på bagen og straks skal du lige fremhæve et "spændende" uheld fra Sindal
Nå pyt - jeg er jo alligevel vandt til så meget spøjst så lad mig bare svare dig alligevel....
Ja - min nye gode ven - hvis nogen fra publikum eller de tilknyttede officials var kommet til skade ved det uheld ville den lovpligtige arrangements forsikring og den lovpligtige erhvervsansvarsforsikring have dækket evt. erstatninger.
Dette adskiller sig ikke en snus fra de 35-40 gange, hvor jeg gennem min tilknytning til DASU klubber har oplevet at biler er havareret eller har smidt om sig med koblinger, gearkasser, karroseridele og løse hjul. Vi har nemlig tegnet ensartede forsikringer.
Og lad mig så lige henlede din opmærksomhed på at dette er sport med et risikomoment - skulle du have overset den lille detalje.
/Hartvig