Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
Jeg har et problem som jeg håber at kunne få lidt hjælp med.

Jeg kan ikke få min TPS til at gå under 40%
Selvom jeg går ind i tools og trykker for helt lukket og og helt åbent vil den ikke ændre sig.

I lukket tilstand har jeg en værdi på 102 og ved fuldt åben, en værdi på 232.

Visseren regerer godt nok når jeg åbner og lukker spjældet, så signalet må vel være rigtigt. Hvis jeg havde byttet to ledninger, ville det vel virke modsat.

Nogen gode idéer?

Dernæst har jeg et problem med min comp. når den er koblet til MSén.
Jeg kører Vista, med en Sandberg USB-Seriel. Min computer kommer ofte med en blå skærm hvor den siger memmery-dump og så tæller den op til 100, og genstarter.
Hvad kan man gøre for at undgå dette?

God weekend.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Arh det kan da ikke passe, at der ikke er nogen som har et forslag til hvad der kan være galt?

Jakob

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jeg går udfra at du har kikket i megasquirt manualen og på internettet ..ikke !!!

Ellers RTFM :reading:

Men hvis du får 40 (RAW) under Low i "Tools->Calibrate TPS" når du trykker "Get Current"
så skal du indtaste den under "Settings->Basic Settings" og trykke "Send To ECU"

Men start eventuelt med at sætte værdierner til TPS High 255 og TPS Low til 0 tryk Send to ECU og prøv så at hente værdierne under Tools->Calibrate TPS

Hvis du stadigt ikke får et ordentligt resultat så kan du prøve at flytte lidt på TPS potmeteret ... lige som når man laver en grund indstilling på en OEM bil

Værdierne vi være mellem 0 og 255 (256 trin) da TPS'es ADC er 8-bit

Hvis TPS Low er 40 så sæt den til 41-42, samt hvis TPS High er 232 så sæt den til 230-231.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Tror den nemmeste løsning på computer problemet er at finde en anden. Havde selv lidt problmer med en "ny" bærbar uden seriel port. Det blev løst ved at købe en gammel brugt bærbar til 300 kr. Den har seriel port, holder strøm 2-3 timer og man kan have den liggende i bilen hele tiden.
Efter jeg har fået den, er jeg blevet noget bedre til at justere på småting, da det jo er nemt lige at holde ind til siden og hive computeren frem fra under sædet og så justere lidt. Personligt får jeg i hvertfald fin justeret noget mere når jeg har den med hele tiden. :D

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Så fik jeg mit TPS signal til at vise korrekt. Det er åbenbart et problem pga. computeren. Jeg sad bare og prøvede igen, og pludselig var den der.

Hvis der er nogle som har en brugt Bærebar med COM-port tilsalg må gerne sige til.
Skal gerne kunne holde batteri lidt tid, samt med com-port og USB og cd-drev. Ellers ingen krav.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time