Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jan 2025, 20:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 09:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
morten jønsson skrev:
Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:
(og sæt nu jeg fik skærm af en matsort Sierra - det ville jeg ikke kunne leve med... :wink: ) OBS! ADVARSEL! - HUMOR IRONI - MÅ IKKE TAGES ALVORLIGT!


Jeg tvivler på at vi nogensinde får det afklaret


Willys'en er klar næste år - måske til DHB? :mrgreen:


Jeg er frisk.

ellers er der jo KOE...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 10:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:
Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:
(og sæt nu jeg fik skærm af en matsort Sierra - det ville jeg ikke kunne leve med... :wink: ) OBS! ADVARSEL! - HUMOR IRONI - MÅ IKKE TAGES ALVORLIGT!


Jeg tvivler på at vi nogensinde får det afklaret


Willys'en er klar næste år - måske til DHB? :mrgreen:


Jeg er frisk.

ellers er der jo KOE...


hvor er det i 2009?
http://www.sceyelines.net/videos/koe-ra ... kabel1.mpg

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 10:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
morten jønsson skrev:
Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:
Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:
(og sæt nu jeg fik skærm af en matsort Sierra - det ville jeg ikke kunne leve med... :wink: ) OBS! ADVARSEL! - HUMOR IRONI - MÅ IKKE TAGES ALVORLIGT!


Jeg tvivler på at vi nogensinde får det afklaret


Willys'en er klar næste år - måske til DHB? :mrgreen:


Jeg er frisk.

ellers er der jo KOE...


hvor er det i 2009?
http://www.sceyelines.net/videos/koe-ra ... kabel1.mpg


Jeg kan ikke lige komme ind på den side du her kommer med, men KOE har to afdelinger, en øst og en vest, den vi danskere kommer til, er vest som bliver holdt i Belgien, men jeg skal advare dig... hvis du først har været dernede så kommer du til at gøre det igen og igen, så fedt er det...

http://www.kingofeurope.net/2008/

http://www.kingofeurope.net/2008/koedrag/rd1.html

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 13:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
@ HenrikGM

Du misforstod mig vidst temmeligt meget.
Min mening var at hjælpe med at få rettet reglerne til, således det er muligt at bygge en EU bil således den kan godkendes til at køre stærkt. I siger det er umuligt med nuværende reglement, så det må der kigges på.

@ Ravnen

Jeg tror ikke det er muligt at få afkodet SFI koderne uden en STOR pose penge.
Jeg tænker på alle de tekniske problemer der kan komme ved at bruge en EU bil til dragrace/streetrace under DASU. Jeg kunne foreslå, at man måske også kiggede lidt til rally og banesport. De bruger EU biler, og de må have løsninger på nogle af problemerne (nok ikke vedr. motoren)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 13:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Feldthaus skrev:
@ HenrikGM

Du misforstod mig vidst temmeligt meget.
Min mening var at hjælpe med at få rettet reglerne til, således det er muligt at bygge en EU bil således den kan godkendes til at køre stærkt. I siger det er umuligt med nuværende reglement, så det må der kigges på.

@ Ravnen

Jeg tror ikke det er muligt at få afkodet SFI koderne uden en STOR pose penge.
Jeg tænker på alle de tekniske problemer der kan komme ved at bruge en EU bil til dragrace/streetrace under DASU. Jeg kunne foreslå, at man måske også kiggede lidt til rally og banesport. De bruger EU biler, og de må have løsninger på nogle af problemerne (nok ikke vedr. motoren)


Når jeg siger afkodet så mener jeg ikke at man skal afkode alle SFI numre, men de numre der er problemer med, f.eks. ved flexplader som jo egentlig er nemme at afkode; hvilket materiale og hvilken tykkelse, samt ved svingningsdæmpere som man ikke bare kan lave selv på, i hvertfald, en V6 motor, en andet punkt er, hvorvidt et FIA bur er styrkemæssigt på linie med et SFI bur, her kunne man jo bare tilføje i regelementet at et FIA bur også kan gøre det, såfremt at visse detaljer evt. bliver opdateret (ekstra rør der hvor de kræves).

Når jeg nævner disse tre punkter så er det fordi jeg direkte bliver spurgt om hvorfor jeg ikke møder op til et Dragrace arrangement, disse punkter kan jeg ikke opfylde. Jeg VED at der er flere punkter andre ikke kan komme til at opfylde såsom ved trækaksler m.v.

Mht. til buret vil nogle måske sige hvorfor når man laver et bur, så ikke lave et SFI bur med det samme, tjae kunne det tænkes at nogle køber en bil med bur, måske en gammel racer, eller lign., penge er ikke det folk har mest af og jeg kan sku ikke se hvorfor at det skal gøres mere dyrt/ omstændigt end højst nødvendigt at komme til at køre Streetrace/ Dragrace, det kan kun være en fordel for klubberene.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 14:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
Ravnen skrev:
Feldthaus skrev:
@ HenrikGM

Du misforstod mig vidst temmeligt meget.
Min mening var at hjælpe med at få rettet reglerne til, således det er muligt at bygge en EU bil således den kan godkendes til at køre stærkt. I siger det er umuligt med nuværende reglement, så det må der kigges på.

@ Ravnen

Jeg tror ikke det er muligt at få afkodet SFI koderne uden en STOR pose penge.
Jeg tænker på alle de tekniske problemer der kan komme ved at bruge en EU bil til dragrace/streetrace under DASU. Jeg kunne foreslå, at man måske også kiggede lidt til rally og banesport. De bruger EU biler, og de må have løsninger på nogle af problemerne (nok ikke vedr. motoren)


Når jeg siger afkodet så mener jeg ikke at man skal afkode alle SFI numre, men de numre der er problemer med, f.eks. ved flexplader som jo egentlig er nemme at afkode; hvilket materiale og hvilken tykkelse, samt ved svingningsdæmpere som man ikke bare kan lave selv på, i hvertfald, en V6 motor, en andet punkt er, hvorvidt et FIA bur er styrkemæssigt på linie med et SFI bur, her kunne man jo bare tilføje i regelementet at et FIA bur også kan gøre det, såfremt at visse detaljer evt. bliver opdateret (ekstra rør der hvor de kræves).

Når jeg nævner disse tre punkter så er det fordi jeg direkte bliver spurgt om hvorfor jeg ikke møder op til et Dragrace arrangement, disse punkter kan jeg ikke opfylde. Jeg VED at der er flere punkter andre ikke kan komme til at opfylde såsom ved trækaksler m.v.

Mht. til buret vil nogle måske sige hvorfor når man laver et bur, så ikke lave et SFI bur med det samme, tjae kunne det tænkes at nogle køber en bil med bur, måske en gammel racer, eller lign., penge er ikke det folk har mest af og jeg kan sku ikke se hvorfor at det skal gøres mere dyrt/ omstændigt end højst nødvendigt at komme til at køre Streetrace/ Dragrace, det kan kun være en fordel for klubberene.


Jeg er helt enig med díg. Vi skal af med de mest mærkelige forhindringer såsom det du nævner med FIA vs. SFI bur. Har du selv prøvet at undersøge hvilken forskel der på dit bur og et SFI bur? Kan du finde tegningerne på FIA´s hjemmeside, som dit bur er lavet ud fra evt. godkendelsesnummer? Jeg har lidt svært ved at finde ud af det når jeg ingen detaljer har.

Jeg har hørt den med trækakslerne før, så den er ikke ny. Hvad vi konkret kan gøre ved disse og andre ting, det vil jeg ikke spå om, men jeg vil høre ovre i DASU om de har nogle ideer.
Har i selv en ide´/ løsning på et problem, så kom endelig med dem, således at vi kan få dem skrevet ind i reglerne.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 14:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Feldthaus skrev:
Ravnen skrev:
Feldthaus skrev:
@ HenrikGM

Du misforstod mig vidst temmeligt meget.
Min mening var at hjælpe med at få rettet reglerne til, således det er muligt at bygge en EU bil således den kan godkendes til at køre stærkt. I siger det er umuligt med nuværende reglement, så det må der kigges på.

@ Ravnen

Jeg tror ikke det er muligt at få afkodet SFI koderne uden en STOR pose penge.
Jeg tænker på alle de tekniske problemer der kan komme ved at bruge en EU bil til dragrace/streetrace under DASU. Jeg kunne foreslå, at man måske også kiggede lidt til rally og banesport. De bruger EU biler, og de må have løsninger på nogle af problemerne (nok ikke vedr. motoren)


Når jeg siger afkodet så mener jeg ikke at man skal afkode alle SFI numre, men de numre der er problemer med, f.eks. ved flexplader som jo egentlig er nemme at afkode; hvilket materiale og hvilken tykkelse, samt ved svingningsdæmpere som man ikke bare kan lave selv på, i hvertfald, en V6 motor, en andet punkt er, hvorvidt et FIA bur er styrkemæssigt på linie med et SFI bur, her kunne man jo bare tilføje i regelementet at et FIA bur også kan gøre det, såfremt at visse detaljer evt. bliver opdateret (ekstra rør der hvor de kræves).

Når jeg nævner disse tre punkter så er det fordi jeg direkte bliver spurgt om hvorfor jeg ikke møder op til et Dragrace arrangement, disse punkter kan jeg ikke opfylde. Jeg VED at der er flere punkter andre ikke kan komme til at opfylde såsom ved trækaksler m.v.

Mht. til buret vil nogle måske sige hvorfor når man laver et bur, så ikke lave et SFI bur med det samme, tjae kunne det tænkes at nogle køber en bil med bur, måske en gammel racer, eller lign., penge er ikke det folk har mest af og jeg kan sku ikke se hvorfor at det skal gøres mere dyrt/ omstændigt end højst nødvendigt at komme til at køre Streetrace/ Dragrace, det kan kun være en fordel for klubberene.


Jeg er helt enig med díg. Vi skal af med de mest mærkelige forhindringer såsom det du nævner med FIA vs. SFI bur. Har du selv prøvet at undersøge hvilken forskel der på dit bur og et SFI bur? Kan du finde tegningerne på FIA´s hjemmeside, som dit bur er lavet ud fra evt. godkendelsesnummer? Jeg har lidt svært ved at finde ud af det når jeg ingen detaljer har.

Jeg har hørt den med trækakslerne før, så den er ikke ny. Hvad vi konkret kan gøre ved disse og andre ting, det vil jeg ikke spå om, men jeg vil høre ovre i DASU om de har nogle ideer.
Har i selv en ide´/ løsning på et problem, så kom endelig med dem, således at vi kan få dem skrevet ind i reglerne.


Den primære forskel på de to bure er rør dimensioner:

Hovedbøjle SFI: dim. 42mm/ godstykk. 3mm.
Hovedbøjle FIA: dim. 45mm/ godstykk. 2,5mm eller dia 50mm/ gods tykk. 2mm.

Andre dele SFI: dim. fra 32 til 38mm/ godstykk. 3mm
Andre dele FIA: dim. 38mm/ godstykk. 2,5mm eller dia. 40mm/ godstykk. 2mm.

Dette er ved "alm." stål (mild steel)

der kan være noget med placering af nogle af rørene, samt et par ekstra rør, men det ved jeg ikke i detaljer.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 15:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
Det tager jeg fat i med det samme.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 15:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Feldthaus skrev:
Det tager jeg fat i med det samme.


Det syntes jeg lyder positivt...!
Håber på et rigtigt godt samarbejde...!
Mvh,
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 15:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
Saab-Daniel skrev:
Feldthaus skrev:
Det tager jeg fat i med det samme.


Det syntes jeg lyder positivt...!
Håber på et rigtigt godt samarbejde...!
Mvh,
Daniel.


Tak!

Update: har sendt mail til Tom Juhl (synsmand) og til DR-U via DASU med beskrivelse af problemet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team