DASU chikane af lovligt streetrace

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#191 Indlæg af morten jønsson »

lqs skrev:
morten jønsson skrev:Et spørgsmål midt i debatten:
Var banen i Hirtshals ved NAD godkendt af DASU?
Måske Felthaus ved det?
Mvh
Morten
banen var jo den samme som der er kørt på ..er det 7 gange.
det var en DASU klub der var arr. i år.
formanden for DASUs DRAGRACEUDVALG var som bekendt tilstede, sammen med en del andre DASU off. så alt har jo nok været i sin skønneste orden mht. selve banen! MVH søren


men - skal banerne ikke godkendes?
gad vide hvad der skal til før en bane IKKE bliver godkendt....
when the light goes green - the bullshit stops..
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#192 Indlæg af morten jønsson »

Hartvig skrev:Men der er vel ikke andet at gøre end at skrive et brev til den ansvarlige Politimester og gøre opmærksom på forholdet - ikke for at skade den arrangerende klub, men udelukkende for at værne om den lovlige streetrace som ansvarlige arrangører.
Hartvig


ja - så skal du sku nok blive populær.... :tooth:
when the light goes green - the bullshit stops..
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#193 Indlæg af Ravnen »

Det må give stof til eftertanke, er DASU klubberene klar til det der kommer ud af DASU's fremgangsmåde overfor de ikke organiserede Streetrace arrangører med orden i sagerene og som ikke bare har tænkt sig at vende stjernen i vejret og tage stødende fra DASU, som sagt; tryk avler modtryk...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#194 Indlæg af morten jønsson »

Ravnen skrev: tryk avler modtryk...


jo jo - men ligefrem at true med at melde hinanden for dit eller dat - er det ikke lige i overkanten? Det er jo ikke NDCD´s skyld, at DASU opfører sig arrogant og domimerende.
when the light goes green - the bullshit stops..
Elnef
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:27

#195 Indlæg af Elnef »

Jeg har nemmere ved at leve med at der kommer et par ekstra "mekanikere" med ind på den ene eller den anden måde end at leve med en åben vogn uden bøjle eller bur for lov at køre til et streetrace arrangement
:roll:
Senest rettet af Elnef 28 jul 2008, 23:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#196 Indlæg af Ravnen »

morten jønsson skrev:
Ravnen skrev: tryk avler modtryk...


jo jo - men ligefrem at true med at melde hinanden for dit eller dat - er det ikke lige i overkanten? Det er jo ikke NDCD´s skyld, at DASU opfører sig arrogant og domimerende.


måske ikke, men hvem har styr på hvem der gør hvad derinde i Brøndby? og når det kommer til stykket har NDCD så ikke selv en stor andel i al denne ballade?
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#197 Indlæg af HenrikGM »

Elnef skrev:Jeg har nemmere ved at leve med at der kommer et par ekstra "mekanikere" med ind på den ene eller den anden måde end at leve med en åben vogn uden bøjle eller bur for lov at køre til et streetrace arrangement
:roll:


Begge dele er jo helt i tråd med DASUs normale fremgangsmåde.
Til dato har et streetracearrangement(som i lovligt, ikke-DASU)(mig bekendt) ikke accepteret en cabriolet til 10sek.
Det har en DASU forening dog gjort, men det(de) arrangement(er) var ikke streetrace, men DRAGRACING, jvnfør definitionerne i reglement8.
Bunken af søm er ved at være stor.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#198 Indlæg af HenrikGM »

Hartvig skrev:Desværre er der ikke meget andet at gøre ved NAD end endnu en gang at tage ved lære - selvom det tilsyneladende heller ikke er lykkedes i år. Uden at kende detaljerne (jeg har altid opfattet dette løb som totalt tåbeligt og til kæmpe skade for den lovlige streetrace sport) tillader jeg mig at antage at NAD løbet afholdes med ansvarlig DASU klub og DASU godkendelse :?:

Men jeg er da langt mere bekymret over det kommende NDCD løb på Thisted Flyveplads den 16-17. augsut, endnu en gang gradbøjer man DASU's reglementet. Men det værste er at man til et lukket arrangement med dertil hørende reducerede sikkerhedskrav, tillader et ubegrænset antal "tilskuere" forklædt som "mekanikere. Det er bare så totalt tåbeligt at jeg ikke kan finde ord for min harme.

Sker der et uheld med tilskuerne (undskyld - de forklædte mekanikere) så vil det ramme urimeligt hårdt i forhold til de arrangører som laver lovligt streetrace under sikre og forsvarlige vilkår.

Men der er vel ikke andet at gøre end at skrive et brev til den ansvarlige Politimester og gøre opmærksom på forholdet - ikke for at skade den arrangerende klub, men udelukkende for at værne om den lovlige streetrace som ansvarlige arrangører.

Hartvig


Måske dette kan blive startskuddet til at DASU for en gangs skyld rent faktisk bliver afkrævet at overholde eget reglement?
Meget interessant situatiuon hvis brevet til politimesterforeningen får en boomerangeffekt. Glorien-nede-om-halsen scenariet er måske ikke så fjernt?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

#199 Indlæg af Feldthaus »

morten jønsson skrev:
lqs skrev:
morten jønsson skrev:Et spørgsmål midt i debatten:
Var banen i Hirtshals ved NAD godkendt af DASU?
Måske Felthaus ved det?
Mvh
Morten
banen var jo den samme som der er kørt på ..er det 7 gange.
det var en DASU klub der var arr. i år.
formanden for DASUs DRAGRACEUDVALG var som bekendt tilstede, sammen med en del andre DASU off. så alt har jo nok været i sin skønneste orden mht. selve banen! MVH søren


men - skal banerne ikke godkendes?
gad vide hvad der skal til før en bane IKKE bliver godkendt....


Der står jo nogle konkrete regler i regl. 8 ang. baner, disse skal overholdes. Der hvor Hirtshals "banen" har sit problem (ujævn asfalt) der er reglerne noget uklare, for det er op til ham der godkender banen at vurdere hvor stærkt det er sikkert at køre på det pågældende stykke asfalt. Men jeg vil nu også sige, at en ansvarlig løbsledelse burde selv kunne se hvad der er sikkert.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#200 Indlæg af HenrikGM »

Feldthaus skrev:
morten jønsson skrev:
lqs skrev:
morten jønsson skrev:Et spørgsmål midt i debatten:
Var banen i Hirtshals ved NAD godkendt af DASU?
Måske Felthaus ved det?
Mvh
Morten
banen var jo den samme som der er kørt på ..er det 7 gange.
det var en DASU klub der var arr. i år.
formanden for DASUs DRAGRACEUDVALG var som bekendt tilstede, sammen med en del andre DASU off. så alt har jo nok været i sin skønneste orden mht. selve banen! MVH søren


men - skal banerne ikke godkendes?
gad vide hvad der skal til før en bane IKKE bliver godkendt....


Der står jo nogle konkrete regler i regl. 8 ang. baner, disse skal overholdes. Der hvor Hirtshals "banen" har sit problem (ujævn asfalt) der er reglerne noget uklare, for det er op til ham der godkender banen at vurdere hvor stærkt det er sikkert at køre på det pågældende stykke asfalt. Men jeg vil nu også sige, at en ansvarlig løbsledelse burde selv kunne se hvad der er sikkert.


Hvilken af banemodellerne i reglement8 har de mon brugt?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar