Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Glasfiber
nå så var jeg lige hos den lokale farve handler!!!
Tror jeg har fået en smule styr på det nu.

Ved en afstøbning, så smider man først en omgang en tykt lag voks på. Vigtig er at dette ikke indeholder silicone. Som alternativ kan man smide BE-voks på. Derefter påføres BE-slipmiddel og en omgang BE-gelcoat. Så kan man endelig smide glasfiber og BE-plast på. som sidste lag, så smider man BE-Topcoat på, som kan farves. Fx. sort. så slipper man for at skulle male bagefter, og med evt problemer med at det skaller af etc. :-)

så er spørsmålet bare om det dur!!!... Men der er vel ikke andet end at kaste sig ud i det og prøve sig frem.B-]

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Det var mange ting......så det ender da med at blive dyrt hvis man bare lige skal lave en kopi af sin glasfiber "ting" ...?

så jeg prøver nok først med teflon tape,
Hvis det ikke virker så prøver jeg din sidste teori.

Hvad med gladfiberspartelen.....det er pisse dyrt....er der nogen steder man kan få en kæmpe spand til billige penge....og ikke de små snottede tuber...?

fik lige et tip fra en kammerat!!. BILTEMA!!! :-D Det er næsten halv pris!! De har desværre så ikke voksen eller farven. Men de har plast, gelcoat, og noget som kan blandes op til at være topcoat. De har også spartemasse.

Evt kan en lokal bådbygger også have billig materialer. Har dog ikke kontrolleret priserne endnu. :-P

hvis jeg var dig så ville jeg ringe til HF marine i svendborg, de importerer west epoxy og er ret billige. Jeg bor selv i københavn og jeg har ikke fundet det billigere end at ringe til dem, få dig en snak med Hans han kan garanteret hjelpe dig. og så ville jeg iøvrigt glemme alt om at lave en form først, hvorfor epoxy spartler du ikke instrumentbordet først og så lægger et enkelt lag kulfiber ovenpå, det koster ganske vist omkring 400 kr kvadratmeteren, men det er da super-lir at kigge på. tlf på HF marine er 62201312, Hans har iøvrigt noget bagging og tape til at få skittet til at ligge helt an, Men hvis du ikke har mod på at køre og glo på en kulfiber instrumentbord, så er der en svensker der betrækker gamle instrument borde med ny vinyl, jeg så ham i det sidste, eller næstsidste nummer af wheels. han er bare ikke helt billig

aha takker for tippet. Jeg må da lige ringe til HF Marine. Jeg må dog indrømme at kulfiber er ikke lige mig!!! Så jeg bruge bare en gang glasfiber på det gamle instrumentbord. Men nu tager jeg lige en snak med dem og høre hvad de har at tilbyde :-)

husk lige med glasfiberen at det lugter om sommeren... og det bliver det ved med....

skou

roadrunner hvad fandt du ud af ???
Jeg er igang med et ligende nummer! og er heller ikk sikker på om det skal males eller laves i kulfiber ? men hvordan lægger man kulfiberen på ?????

bliver ved med og lugte hvad h snakker du om gu gør det ej hvis det får lov til og hærte ordenligt stopper lugetn da helt
har du aldrig været i en sejlbåd den lugter sku da ikke hmmmm nej det lugter ikke

Titel:
Jeg er desværre ikke kommet så langt endnu med det glasfiber. Der er lige dukket et andet problem, nu hvor min pladesmed er stået af projektet. Så jeg er ved at finde en anden som gider, plus Svejseværk.

Jeg har dog talt med den lokale farve handler igen. Han som ejede bixen rettet lige lidt i det info som hans unge Ekspedient fortalte mig.

Farve til at indfarve Glasfiber er udgået. Nu maler man bare oven på glasfiberen, når man er færdig. Istedet for at lægge et lag farvet Gelcoat på. Han sagde jeg skulle bruge noget skibsmaling til Glasfiberbåde. Men jeg har ikke købt nogle materialer endnu og fået det prøvet af.

Men jeg må vel se at komme igang. Det instrumentbord laver jo ikke sig selv :cry:

Kulfiber ved jeg ikke noget om hvordan man bruger desværre. Men Jacob454 længere henne i tråden har vist prøvet det???

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time