Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Geografisk sted: Als
Hey :) ...

Håber der nogen der kan hjælpe(selv om jeg måske stiller dumme spørgsmål), har en VNT-turbo(Garrett) liggende fra en 2,2 diesel som jeg tænkte på at monterer på en 1,4 benziner :!: ...
Kan det lade sig gøre når det nu er en VNT-turbo :?: :?: ...

Lidt billeder af turboen:

Billede

Billede

Billede

Billede

Mvh. Nielsen...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:

Vil sige det er et No Go. Har aldrig hørt godt om at bruge en disel lader på en benzin. Laderen har ikke det der ligner levetid. Find en lille T25 eller K16 lader til projektet. Det er muligt at der er mange andre lader der kan bruges, men ikke lige nogle jeg kan nævne navne eller noget på. Ved dog toyota og daihatsu har lavet nogle små turbo motoer.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg kører med T25 på en 1,2 liters motor.. den laver max tryk ved 3.300 omdr - har kørt med en T2 også, den lavede max tryk ved 2.200 omdr. Prøv at finde noget i den stil til din 1,4 - den vil desuden være lettere at styre trykket med.

Den VNT lader du har på hånden dér, kan du ikke styre den variable del af og den har ingen wastegate..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Trold skrev:
Vil sige det er et No Go. Har aldrig hørt godt om at bruge en disel lader på en benzin. Laderen har ikke det der ligner levetid. Find en lille T25 eller K16 lader til projektet. Det er muligt at der er mange andre lader der kan bruges, men ikke lige nogle jeg kan nævne navne eller noget på. Ved dog toyota og daihatsu har lavet nogle små turbo motoer.

ahh så vidtg jeg ved kørte jeg i længere tid med en diesel turbo på min lada uden problemer, hovedsagene r bare at få valgt den rigtige..

og til din 1,4l motor skulle en T25 garrett i støste trim være sagen, husker desvære ikke trim men det kan du læse et eller andet sted under min projekt tråd.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Find turboen på Garrett's hjemme side og se hvad den kan levere af luft

www.turbobygarrett.com

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
´self kan du det... om det er en god ide... hmmm alså de der vnt turboer holder til ca 900grader så allerede der er et problem... den er en andelse mere ticky at styre men kan også lade sig gøre, den skal styres af vakum og ikke tryk som normale turboer desuden ville den bedste løsning være at sætte magnet ventiler med noget konstant vakum på og få noget boostcontroler til at styre det... droppede det selv.. på min diesel
der er mere på youtube bla.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Skive
det skal altså lige siges at der køre nogle R5 GTT'er rundt i england med 300hk og VNT'er, så det kan godt lade sig gøre. De får dem special lavet med inconel vinger så de kan holde til 1100 grader i udstødningen, hvilket skulle være nok. Hvordan de har lavet selve ladetryks styringen, ved jeg ikke, men gætter da på at det også er lavet om til normal tryk styring.

kan ikke huske linket til det firma der laver turboerne.

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Als
Takker for svarene :!: , selv om jeg ikke helt er blevet klogere om den nu kan eller ikke kan bruges...
Hvis jeg nu montere en ekstern wastegate, og fiksere selve VNT delen inde i turboen, så den står lukket, burde det komme til at virke eller hvad mener i om det :!: :?: :?: ...

Synes jeg har søgt og søgt på nettet, men har ikke rigtig fået noget ud af det :| ....

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Brøndby
Du kan godt få det til at virke, det er bare ikke en god og holdbar løsning.
Synd at bruge 50 timer og nogen tusinde kroner på noget der på sigt skal laves om... For kr. 4.500,- til kr. 5.000,- kan du få en mærkevare turbo der passer til dit projekt. Eksempel: A4 1,8T turbo som kan give op til 190 hk, koster kr. 4.900,- incl. moms (Ny og org.).

Titel:
Junior Medlem

du får det ikke til at du på den måde hold dig langt væk fra de vnt turboer de er ikke bygget til de temp som benzinbiler arbejder under.. de smelter sammen indvendigt hvis du sætte sådan en på.... det er rt faktum.. det er set mange gange....michael

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time