Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 07:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
De er lavet på en cnc fræser, og vi har stadig programmet. Og har faktisk 2 identiske spacere til, vi lavede som prøve i alm. alu.
De er 32 mm + 10mm krave til centrering. Ang. undersænkningen af boltene. Så er de blevet undersænket efter hvor meget der skulle til for at de stak nok ud på den anden side. Det var hele ideen i at købe dem fra Ford så jeg ikke skulle punge ud til de dyre special fra bla. ARP. Kan ikke se hvordan de skulle kunne slås løse. Det eneste tidspunkt de ikke er i spænd er jo når hjulene er pillet af. Og der skulle alligevel en del kg til at presse dem i. 5-7 T eller sånoget.
Jeg tror sgu godt man kan lave det i alm. når det er med de studs. Hvis jeg skal have lavet nogen igen bliver det ihvertfald ikke det dyre stads.
Ved ikke præcis hvad spacere plejer og koste men mener og have set dem til omkring 1100.- for 2. Og det er cirka hvad matrialet til alle 4 har kostet.
Men hvis det er nogen der skal bruge spacere eller have drejet/fræset andet så stik en PB så kan i da lige få nummeret til min kammi.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

tyson2 skrev:
...undersænkningen af boltene. Så er de blevet undersænket efter hvor meget der skulle til for at de stak nok ud på den anden side. Det var hele ideen i at købe dem fra Ford så jeg ikke skulle punge ud til de dyre special fra bla. ARP. Kan ikke se hvordan de skulle kunne slås løse. Det eneste tidspunkt de ikke er i spænd er jo når hjulene er pillet af. Og der skulle alligevel en del kg til at presse dem i. 5-7 T eller sånoget.
de studs.

Det med at slå den løs var også i forbindelse med hjulskifte..men som du selv er inde på så skulle de trykkes i med flere tons så der sker sikkert aldrig noget.
Det med FK's (KW's?) spacere der bliver jeg lidt i tvivl for jeg tror ikke de laver dem så bredde til bmw..de breddeste var til porsche og det var omkring 75mm pr aksel .. Så med mindre de passer sammen må man jo lave dem selv..
Hvad har et egentligt tænkt dig at gøre ved dine skærme ?
For selv om vi kun har sat fwd hjul på så er skærmene rullet små 3cm ud

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
Jeg har ikke tænkt mig og gøre noget ved skærmene. Fælgene kommer fra en 3 serie (E36) som kører med ET 42. Og min 5 serie (E39) Kører med ET 20. Der er så drejet 10 mm af fælgene så spacere på 32mm burde sidde lige i skabet. De to foreste fælge er der så kun drejet 5mm af, men synes de sad meget godt med 32mm spacer. Har lige skiftet bagdækkene idag. JESUS noget Fuc*#%g lort. 265/30-19 er bare ikke sjovt hive af. Endte med at skære en af kanttrådene på det sidste dæk jeg pillede af. :D
Men monterer dem imorgen, så håber jeg bare det spiller så vi ikke skal dreje af mine fine spacere.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Jeg lavede også sådanne spacerfor nogle år siden for at gå fra 4*108 til 5*108.

Virkede fint men endte med at bore i navet på de nye i stedet. Alt for meget besvær når man bare kunne bore i navet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time