Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jan 2025, 13:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hartvig skrev:

Der er aldrig nogensinde blevet påtalt eller blevet stoppet et eneste lovligt streetrace løb arrangeret af Streetracing.dk, Blackrace, Holeby eller *** B A N N E D - se pkt 3 og 4 i reglerne for annoncering af træf ***.dk på grund af at det "formelle grundlag" ikke var i orden - faktisk er der aldrig været andet end imødekommenhed og forståelse fra Politiet - så hvem er det lige der er på grundløst territorium her.

hvis grundlaget for de events er i orden vil DASU jo heller ikke kontakte Politiet vedrørende afholdelsen. Det viser bare DASU tager ansvar - noget andre kunne lære lidt af.

Det kræver jo heller ikke den store ledvogter eksame at sørge for at få de nødvendige tilladelser, så hvis i har bevist i kan klare jer fint uden DASU, hvad er det lige problemt er? For du siger selv i ikke kan lide dem, ikke har brug for dem og ikke har problemer med at overholde reglerne? hvad er det du vil ha? Et samarbejde med en Klub du åbenlyst bekriger?

Det har ikke en skid med "set fra min stol altså" at gøre. Det handler om at du ikke er i stand til at læse den klare meddelse/refferat DASU er kommet med, hvor de forklare hvad de vil gøre når de får informationer om et event der ikke har de nødvendige tilladelser.

I stedet for at holde dig til FAKTA, så skyder du DASU noget i skoene som er grebet ud af din egen frie fantasi.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Faktisk er jeg ret enig i analysen .....

Jeg har et ønske om at bidrage til at færre unge mennesker bliver meningsløst dræbt eller handicappet i trafikken på grund af kådhed - og hvad der sædvanligvis vil blive omtalt som tåbelighed.

Men jeg kommer ud af en baggrund hvor jeg drønede rundt i min mors bil fra jeg var 16 år gammel, totalt manglede erfaring og dybest set var svineheldig at jeg aldrig kom til at skade andre i min ungdommelige dumhed. Dog mistede jeg et par kammerater inden jeg selv fattede fartens alvor og sad med en flækket styrthjelm og hovedet indeni en betonstander.

(Her er så en åben invitation til alskens kommentarer om hvilke permanente skader dette har påført min hjerne :wink: )

Så mit motiv er netop at være med til at tilbyde et alternativ til dem der trods alt gerne vil race, og deltage i det sammenhold som streetrace kan tilbyde. Hvis det kan forenes med at have det sjovt og hyggeligt samtidig så er jeg faktisk ret fornøjet.

Og nej - jeg er ikke så naiv at tror på at adgangen til lovligt streetrace fjerner alt tåbelighed i verden, men jeg er så naiv at tro på, at den holdningsbearbejdning som de unge selv kan bidrage med i forhold til hinanden er 1000vis bedre end alle kampagner og politikersnak.

Der vil altid være en restgruppe for hvem kampen med Politiet er målet - og dem er der ingen der kan nå alligevel - blot håber jeg ikke at nogen fra min familie møder et af disse hovedløse fjolser nogensinde.

Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Nåh... jeg troede kun der var dumsmarte bemærkninger fra min side.... :wink:

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Kristoffer

Er du totalt rystet løs oppe i hovedet af alt det off-road :wink:

Læs nu for dælen teksten !

HP orienterede om møde afholdt 6. januar med DRU, og fremhævede en række punkter. Problematikken om løb afviklet uden DASU medvirken, og tilsyneladende uden det formelle grundlag i orden, blev drøftet, og Bestyrelsen bad BBN tilskrive Politimesterforeningen for at sikre at landets politikredse er opmærksomme på problemet inden næste sæson går i gang.

Der er da fuldkommen klar tekst, at DASU på grundlag af "tilsyneladende" antagelser vælger at skrive til Politimesterforeningen.

Problemet i en nøddeskal er jo netop, at DASU vælger denne fremgangsmåde forud for sæsonnen 2008 - og endda på et fuldkommen grundløst fundament. Hvis antagelsen havde været begrundet i konkrete eksempler så kunne jeg måske finde et gran af forståelse. Fakta er jo at alle løb annonceret som lovligt streetrace altid har været afviklet med alle formalia i orden.

Dette var man fuldt klar over i DASU og alligevel valgte man at skrive til Politimesterforeningen - og så må jeg indrømme at vejen til paranoia er asfalteret med de helt forkerte motiver og hensigter om at være motorsportens store beskytter.

Hartvig :coffee: :coffee:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Spøjs læsning midt i snakken .....

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=20 ... sc&start=0

Hartvig

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hartvig skrev:
@ Kristoffer

Er du totalt rystet løs oppe i hovedet af alt det off-road :wink:

Læs nu for dælen teksten !

HP orienterede om møde afholdt 6. januar med DRU, og fremhævede en række punkter. Problematikken om løb afviklet uden DASU medvirken, og tilsyneladende uden det formelle grundlag i orden, blev drøftet, og Bestyrelsen bad BBN tilskrive Politimesterforeningen for at sikre at landets politikredse er opmærksomme på problemet inden næste sæson går i gang.

Der er da fuldkommen klar tekst, at DASU på grundlag af "tilsyneladende" antagelser vælger at skrive til Politimesterforeningen.

Problemet i en nøddeskal er jo netop, at DASU vælger denne fremgangsmåde forud for sæsonnen 2008 - og endda på et fuldkommen grundløst fundament. Hvis antagelsen havde været begrundet i konkrete eksempler så kunne jeg måske finde et gran af forståelse. Fakta er jo at alle løb annonceret som lovligt streetrace altid har været afviklet med alle formalia i orden.

Dette var man fuldt klar over i DASU og alligevel valgte man at skrive til Politimesterforeningen - og så må jeg indrømme at vejen til paranoia er asfalteret med de helt forkerte motiver og hensigter om at være motorsportens store beskytter.

Hartvig :coffee: :coffee:

Du har stadig ikke fattet ordlyden og indholdet.

DASU har lavet en procedure for hvad der sker HVIS de får informationer om et event der afholdes tilsyneladende uden det formelle grundlag er i orden

Det er lidt af en søgt omskrivning hvis du kalder "tilsyneladende uden det formelle grundlag" det samme som "grundløs"

tilsyneladende er det samme som begrundet mistanke.
Dvs. at DASU kontakter politiet HVIS de har faktuelle oplysninger der peger på et event ikke har styr på sagerne.

Det kan resultere i to ting
1 - Hvis politiet har tid til at se på tingene og det viser sig at der ikke er styr på sagerne, så bliver tingene enten bragt i orden eller eventet lukkes
2 - Hvis politiet har tid til at se på tingene og det viser sig at der ER styr på tingene, så er alle stadig glade

Så igen - hvad er problemet? DASU er med til at sørge for at sikkerheden bliver overholdt? Og det er slemt fordi .. hvad?

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
kristoffer skrev:
Så igen - hvad er problemet? DASU er med til at sørge for at sikkerheden bliver overholdt? Og det er slemt fordi .. hvad?

Hvorfor skal de overhovedet blande sig i ting de ikke har noget med at gøre? Politiet kan vel selv gøre deres arbejde.

.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

John Sahl skrev:
kristoffer skrev:

Hvorfor skal de overhovedet blande sig i ting de ikke har noget med at gøre? Politiet kan vel selv gøre deres arbejde.

.

Fordi DASU er hovedorganisation for al organiseret bilsport i Danmark, og som sådan har en interesse i at deres medlemmer sikkerhed - også selv om det ikke er et DASU event.

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
kristoffer skrev:
John Sahl skrev:
kristoffer skrev:

.

Fordi DASU er hovedorganisation for al organiseret bilsport i Danmark, og som sådan har en interesse i at deres medlemmer sikkerhed - også selv om det ikke er et DASU event.

Det er jo netop den sidste del jeg ikke forstår. Det ER jo ikke deres opgave.

.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

John Sahl skrev:
kristoffer skrev:
John Sahl skrev:
kristoffer skrev:

.

Det er jo netop den sidste del jeg ikke forstår. Det ER jo ikke deres opgave.

.

Som hovedorganisation for al organiseret bilsport i Danmark, vil jeg mene det er i deres interesse at sørge for den slags event er lovlige, for at undgå eller forebygge dårlig omtale og ulykker i det omfang det er muligt.

Det er ikke deres ansvar - det er korrekt, men det er stadig i deres interesse. Det er heller ikke mit ansvar at andre køre spritkørsel, men derfor stopper/bekæmper jeg det alligevel

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time