Hej
Friktionen i navet kontrollerer du ved at, når motoren er kold skal du kunne dreje den rundt uden at den yder synderlig modstand, og går motoren i tomgang skal du kunne holde vingen stille uden problemer. Når motoren er gennemvarm stopper du den, tager en kraftig handske på, tager kablet af tændspolen, og lader én tørne motoren på starteren. Fungerer navet korrekt vil du have problemer med at holde vingen. Den nye thermostat du har monteret, har den samme temperatur område som den gamle ? Til Lasse K: På nogle typer sidder der en bolt ind i enden af akslen som ventilatoren sidder på. Skruer du den af kan du trække ventilatoren af akslen. På nogle biler skal du have køleren af først. Monterer du en el-blæser skal du bruge en kontakt som du placerer helst i køleren, du kan lave en bøsning i messing med gevindet der passer til kontakten, og slaglodde den i køleren i den side hvor slangen sidder i toppen og ca. på midten af køleren. Gør du det skal du vælge en kontakt som har ca. samme start temperatur som thermostatens åbnings temperatur. En nemmere løsning er at placere kontakten i slangen der går fra køleren (i bunden). Den skal helst have en start temperatur der ligger under thermostatens åbnings- temperatur. Mvh Claus A Mvh Claus A
|