Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt jylland
Hej jeg har lidt kig på sådan en motor,

Har den de hk den er oplyst til? (190)

Er den stabil med turbo ca 400 hk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Citat:

Det burde ikke være det store problem at have en stabil motor med 400hk. Men gearkasserne er ikke berømte for at være stærke :?

Medlem
Brugeravatar

zoolander skrev:
Hej jeg har lidt kig på sådan en motor,

Har den de hk den er oplyst til? (190)

det er kun dem der er 2,9 (abv) der har 190hk 2,8 (aaa) har 174hk..men de har nu normalt hvad de opgivet til std.
det nemt at lave en vr6 turbo motor som er holdbar med 400hk hvis du finder en som er fin..og ikke har kørt jorden rundt kan du gøre det på std indvendige dele uden nogen problemer.det kræver kun 2 toppakninger og en mellemlægsplade(for at sænke kompressionen)så har du en motor der klare 400hk uden problemer..
det rigtigt som efterz sir..gearkassen kommer til at lave problemer..et spær i den så du et godt stykke af vejen..men hvis du ikke har tænkt dig at køre det som en kælling vil den slagte nogen 3.gearshjul engang imellem.. :mrgreen:

1/4mile- 9.7@233km/h

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt jylland
det lyder rigtig godt, så må jeg jo bare i gang med at bygge,

De der mellemlægs plader er det fra hgp?

Er syncroens fordeler stærk nok til de hk, jeg skal ike bruge den til 402 meter, kun lidt bane race, så ingen hårde launch´es

Titel:
Medlem
Brugeravatar

mellemlægspladerne kan du evt få fra hgp ja..
uden hårde starter burde fordeleren godt kunne holde..
så ja du må bare igang..sørg for at købe en turbo som er rated til noget mere end de 400+du kommer aldrig til at udnytte turboen maksimal på en vr6..en gt30r kuglelejeturbo kører på på den forkerte side af hvad godt er hvis man laver 430-450hk på den..så mindre skal den ikke være til de 400hk og så husk at få turboen med en fornuftig størrelse udstødningshus..(må ikke være for småt)
zoolander skrev:
det lyder rigtig godt, så må jeg jo bare i gang med at bygge,

De der mellemlægs plader er det fra hgp?

Er syncroens fordeler stærk nok til de hk, jeg skal ike bruge den til 402 meter, kun lidt bane race, så ingen hårde launch´es

1/4mile- 9.7@233km/h

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Mellemlægspladen kan købes mange steder, og HGP er absolut ikke blandt de billigste. Jeg vil helt klart anbefale dig en GT3582 1.06, så er der mulighed for små 500 hk på standard indmad. Kontakt evt. Jacob fra JVK-Tuning.dk, han har rigtig meget erfaring med VR6´ere og turbo, og han hjælpe dig med at sammensætte dele, og skaffe dig papire så bilen efterfølgende kan synes og godkendes med de konstruktive ændringer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

nu var jeg jo så den første her i landet som lavede en vr6 med alt standart indvendigt og 539hk med en gt 35r med 1.06 udstødningshus...og ja det var faktisk min turbolader udstødningsmanifold , westgate osv jacob/jvk købte og satte på den han lavede efterfølgende :lol: men gearkasse og 4 hjulstækket er ikke holdbar til de hk..så kan det jo være lige fedt.. :?
Lindahl skrev:
Mellemlægspladen kan købes mange steder, og HGP er absolut ikke blandt de billigste. Jeg vil helt klart anbefale dig en GT3582 1.06, så er der mulighed for små 500 hk på standard indmad. Kontakt evt. Jacob fra JVK-Tuning.dk, han har rigtig meget erfaring med VR6´ere og turbo, og han hjælpe dig med at sammensætte dele, og skaffe dig papire så bilen efterfølgende kan synes og godkendes med de konstruktive ændringer.

1/4mile- 9.7@233km/h

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Men hvor meget effekt kan syncro-transmissionen tåle så?
For jeg overvejer at hente en syncro i DE, og ligge min nuværende turboladede AAA i den. Kan jeg bruge mit CCM Peloquin i gearkassen på en syncro?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

gearhjulene er de samme som i en fwd så de holder til de samme..ingen forskel...når man går over 500nm splitter det ad hvis det blir brugt..om dit spær passer burde du jo kunne se på deres hjemmeside(peloquin)mellemdiffen begynder også at lave problemer ved de samme nm..
Lindahl skrev:
Men hvor meget effekt kan syncro-transmissionen tåle så?
For jeg overvejer at hente en syncro i DE, og ligge min nuværende turboladede AAA i den. Kan jeg bruge mit CCM Peloquin i gearkassen på en syncro?

1/4mile- 9.7@233km/h

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Ok, tak. Tror jeg lader det blive ved FWD lidt endnu så.
Jeg har e-boost, så begrænser ladetrykket til dagligt, for at spare komponenterne. Bare træls man skal gå (køre) og være nervøs for, om den æder et tandhjul, når der kommer tryk på kedlen. Er CCM gearkassen notorisk svag, eller snakker vi direkte hårdhændet brug før gearkassen står af? (Hvis bare man havde råd til en 6-trins Quaife) 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time