kristoffer skrev:
Det kommer desværre ikke bag på mig da Padborg Park er en dødsfælde for MC'er. Jeg er langt fra den eneste i MC miljøet der nægter at køre på den bane.
Efter at have talt med Rene som var ham der først var henne og konstatere manden var død på stedet, har jeg fået at vide det skete ved at han kom med for høj fart ind i chikanen, kunne ikke nå at tvinge maskinen over til næste sving, og fortsatte frontalt ind i metalmuren der står LIGE ved siden af banen.
Der er faktisk ikke rigtig nogle danske baner der er ordenligt sikrede for MC'er, set med mine øjne.
Alle afkørsler er designet til de standarder man havde for 20+ år siden, og kun beregnet til biler i mine øjne.
Der er ALT for mange steder hvor metal barrierer står lige ved siden af en chikane eller et langt højhastigheds sving.
Jeg går ud fra det enten er Økonomi eller de bagstræberiske danske støj/miljøkrav der gør det umuligt at bygge banerne om.
Nu kender jeg ikke noget til den barrier der står lige ved siden af chikanen på Padborg... men det er jo ikke sikkert at banen er designet efter de standarder man havde for 20+ år siden ... modernet BIL baner er mere og mere begyndt at bruge nascar's barrierer model som idee, det var i F1 første gang rigtigt oppe og vende efter Ayrton Senna's død ... ideen er at have en barriere hvor man kan glide farten af på istedet for en dækvæg bag et kort sandfang .. hvis det er lavet rigtigt så man ikke rammer med en for skarp vinkel så er opbremsningen mindre voldsom ... jeg er sikker på at det er samme ide der nu er kommet til de nye autoværn på vores motorveje, hvor det også er en lang glat beton væg lige ved siden af selve vejbanen ...
Nu kender jeg som sagt ikke til den chikane der omtales så det kan godt være at den er designet af en fodboldtsspiller
.... men motorsport er farligt og især når det forgår på en motorcykel, der er sgu ikke meget der beskytter køren når det går galt...
Jeg kendte ikke ikke den kører der blev dræbt og vil ikke udtale mig om kørefejl e.t.c. men R.I.P.