Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 08:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Sportsligt har man lavet løbet som en del af en CUP.

Der er altså en præmie som man kører efter her.

Man har biler der ligger og kører med helt oppe i stigerne og kan reelt ligge og køre andre biler ud af konkurrencen om de point, uden selv at deltage i konkurrencen.

Kiesa´s bil kan altså ikke få point til cuppen, men kan stadigt eliminere de biler der ikke kan køre fra ham...Hvad er de øvrige motorsportsinteresseredes holdning til dette?

Kom der en flok udenlandske biler til sådan et arrangement ville de køre alle danske biler ud på eliminering, ergo ingen der fik point til DASU´s streetracecup....

Det må være surt at komme for at samle point til cuppen, og blive kørt ud i stigen af en bil der ikke kører med om point.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: køge
alle officel har c1 på alle poster skal der som du siger stå en med c1

nico var den eneste udlanskebil kørte ikke med i koppen
men med i vinder af køge racet nået galt i det ?

nu tro jeg snart i ikke kan finde mere eller hvad så næste gang der bliver holt et race rundt om som ikke er dasu godkent så skal det også skrives 400 indlæg bliver fanme sjovt :damn:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Det er sådan at HELE løbsledelsen skal være ibesiddelse af mindst en 1C licens. (se DASU reglement8)

Det er sådan at der til et publikumsarrangement ALTID er en DASU dommer til stede(ikke kun før opstart!). (reglement8)

Det er sådan at _samtlige_ officials der assisterer løbsledelsen _SKAL_ være i besiddelse af licens til drag,asfalt eller rallysport. (reglement8 igen)

Når i ansøger om tilladelse til sådan et løb accepterer politiet jeres reglement fordi man antager at DASU overholder deres egne regler(reglement for banesikkerhed).
Faktum er at:
1. DASU har aldrigt fået reglement godkendt som andre arrangørere afkræves, (sandsynligvis noget gammelt lobbyarbejde)
2. Det reglement DASU påstår de efterlever bliver generelt ikke efterlevet.
3. DASU er fræk nok til at bede politiet "holde øje med diverse arrangørere der afholder ulovlige race under påskud af være lovlige".

Hvis der er noget DASU gør, så er det:
1. afholde race der ikke efterleve de regler de selv har opsat(brud på kravet om godkendt banereglement!)
2. Afholde illegalt race på påskud af at være lovligt.

Det er sgu ærgeligt at DASU ikke selv er istand til at overholde det reglement de selv har skrevet.
Gad vist hvem det egentligt gælder for, når det nu ikke gælder for DASU?

Jeg, og andre, har nu igennem snart meget lang tid forsøgt at gøre opmærksom på problemet, men DASU gør som DASU vil, klubberne incl.

Ideelt set hørte DASU efter kritikken og skrev et reglement de VIL og KAN overholde, istedet for at stikke myndighederne blår i øjnene, og kæp i hjulet på øvrige arrangørere.

bliver sku lige nåd til og kommenter den her den er sku skæg
alle poster har enten c1 eller højre eller drag licens efter raglemang 8

så et alt er efter raglermang 8
invar har jeg ikke lige undersygt hvad licens han har for streetrace
men ved han har i vart fald a+ i orintering og rally
og ved ikke om han fik den opgrederet sin c1 fra da vi var på kursus sist

Titel:
Moderator

ladathomas skrev:

nu tro jeg snart i ikke kan finde mere eller hvad så næste gang der bliver holt et race rundt om som ikke er dasu godkent så skal det også skrives 400 indlæg bliver fanme sjovt :damn:

Sjovt er ikke min første tanke her, uanset hvem der fusker.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
ladathomas skrev:

Sjovt er ikke min første tanke her, uanset hvem der fusker.

nej for jeg er ikke typen der bliver ved med og sikanere hvad andre folk går og laver

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ Lada

Det er lidt synd at du bliver syndebukken her - mere eller mindre uforskyldt - men det er spillereglerne når man involverer sig i lovligt streetrace.

Det som alle os der er engageret i lovligt streetrace arrangeret uden for DASU klubber og DASU indflydelse er harme over, er man kan slippe afsted med at bryde DASU's egne regler big time, samtidig med at DASU skriver rundt til landets Politimestre i et forsøg på at chikanere "konkurrenten". Det er uværdigt og plat af landets såkaldte mortorsportsorganisation.

Og ja - der bliver faktisk nemt skrevet +400 indlæg om forskellige arrangementer, de fleste i den positive hensigt at forbedre primært sikkerheden og oplevelsen for deltagerne og afvikler.

Men som i alt "næsten" frivillig sport kan man ikke være enige om alt - men det er surt når engagementet koster venskaber på det personlige plan som vi oplevede i den nu hedengange Striben Aalborg forening.

Så mit personlige råd er - lyt til alle de velmente råd der bl.a. dukker op på forums som PP - og gider du ikke læse om vores øffen over DASU så spring disse indlæg over.

Glædelig fortsat streetrace sæson - blot ærgeligt at vi fortsat ikke må omtale det næste Nordjyske mega arrangement lørdag den 23. august herinde :wink:

Men heldigvis må vi gerne skrive om Holeby lørdag den 30. august :D

/Hartvig - nu med verdens mest cool sensorer - rækkevidde 40 meter, optisk indjustering på 10 sekunder og ultra hurtig reaktionstid.

Titel:
Mester Medlem

mit råd THOMAS/INGVAR... lav noget der lever op til overskriften i den tråd du selv starter.
eller ret overskriften til ulovligt monopolrace med regler der ikke gælder!
ingen der tager sig besværet med at læse denne tråd... kan være i tvivl om at i skider på både bek 827.... reg 8....samt truer med at bryde den danske grundlov!
som det er nu virker det som om både du og ikke mindst DASU mener dette er helt ok! vel at mærke samtidig med at man beskylder andre for ikke at overholde reglerne i bek 827. MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Lad os håbe at de ansvarlige i DASU læser med her og endnu en gang sidder med meget røde ører.

Ellers vil jeg da overveje at sende en hilsen til formanden :wink:

/Hartvig

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

HenrikGM
lqs
kan kun grine af jeres inlæg det viser bare tydligt på hvad folk siger ude i byen passer vis i ikke har en finger med i spillet så skal det bare hagges ned
bare søvligt i ikke fant nået ud over offiechels og hagge ned på

tænk jeg om næste gang for vis alle fik den behanlig af jer vilde der kun værer jeres race og køre det vilde fanme blive kedligt i længten

jeg gider i vært fald ikke bruge mere tid på denne trod mere vi har afholt et LOVLIGT race med ordnede forhold.
det var målet.

det er enu engang nået.
held og lykke til jer andre ildsjæle der stadig gider at lave lovlige race

Titel:
Mester Medlem

hvis der er noget der er HELT tydeligt... så er det at i har afholdt race der ikke har været lovligt. hvad værre er, i har helt klart ikke noget ønske om at PRØVE på at gøre det lovligt. sådan er der så meget. MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time