Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 21:24

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked

Haløjsa...

Jeg er en 44 årig original som lige har købt en spritny suzuki swift 1,5 sammen med kæresten, valget faldt på den af flere årsager, dels bygger vi 3 etagers hus om for fuld skrue, så en Maclaren fik jeg ikke lov til at købe Suki's Swift modeller laves som bekendt i 1,3- 1,5 og sport 1,6 benzin, og så kommer der lige en lille 1,3'er diesel ind i mellem, vi valgte 1,5'eren idet 1,6 sport ikke laves i 4 dørs, hvilket børnene kræver, jeg har set på flere kompressorkit til svinet, men må erkende at det bliver for dyrt for mig ligenu, med hus osv osv... derfor tænker jeg igen ud i Chiptuning, men alle siger til mig at Swift Benzin modellerne ikke kan Chippes... men som jeg forstår tingene, er det så ikke "bare" den styreboks som sider i den nu, som ikke kan chippes?
og i så fald, kan man ikke "bare" udskifte den, med en bedre styreboks?
og i aller bedste fald, kunne man lave en form for "plug and play" som nemt kunne erstattes med den originale styreboks, inden de forskellige services, for ikke at miste garantien?

Håber på en masse forslag

På forhånd tak... MVH Erik

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det er desværre ikke altid bare lige... nymodens biler har idag ofte mange andre små bokse siddende rundt omkring i bilen der styre alle mulige andre ting.. det ville ikke være noget problem hvis det ikke var fordi boksene idag snakker med hinanden

selvom en suzuki swift er en billig lille bil så har den sikkert et par andre bokse siddende i bilen som den orginale motorstyring snakker med... så der er ikke meget plug'n play

Det med at den ikke kan chiptunes er nok kun et spørgsmål om tid... med det kan da undre lidt når den efterhånden er nogle år gammel og der stadigt ikke er nogle der chipper dem

Noget helt andet er at du ikke opnår ret meget med chiptuning af en std na bil.. hvis du havde skiftet til skrappere knaster, hævet cr samt fået toppen portet.. så ville det være en nødvendighed for at få tingene til at spille sammen... det maksimale du vil opnå på din org na'er er måske noget bedre kørbarhed/feedback fra motoren (men det er da også vigtigt) samt måske ~6-9% mere effekt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time