Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 09:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

ladathomas skrev:
[

officelsne som stod mit på vejen viste jeg ikke stod så tæt på vejen de skulle havde stået bag afspæringen og ja det er fuldstendigt ufosvarligt de stod det jeg må akende fejlen men kunne ikke selv se det der vor jeg stod. da jeg kørte banen igenem inden løb stod de også bag afspæringen.
og ja der skulle de være blevet.

jeg stod prisipjelt kun som medhjælper til og få det op og stå invar stod for alle tiladelser og den slags.

Hej Thomas.

De officials i havde stående med gul vest i nedkørselszonen; var det nogen frivillige hjælpere i havde fundet, eller hvor kom de fra?

Havde i kontakt til en DASU dommer da planlagde racet og skaffede tilladelserne m.v.?

Det er jo ikke dig som hjælper der behøver anerkende nogen fejl...

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Hvad er grunden til at i alle går som højt op i alt dette "lille" race i Køge?
:coffee:

Titel:
Mester Medlem

har læst tråden? har du læst nogen af de andre tråde der linkes til? tror du ret nemt finder svaret! MVH søren

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
måske man skulle tage til dette race. lyder jo ganske godt. og det er jo nogle almindelige mennesker der kommer.vil lige tjekke min kalender næste gang jeg ser en dato.

Titel:
Medlem

Det må jeg sige ja til 8)

Titel:
Moderator

ad2 skrev:
Hvad er grunden til at i alle går som højt op i alt dette "lille" race i Køge?
:coffee:

Grunden er nok at dettre "lille" race er afholdt på lovlig vis via DanskAutomobilSportsUnion, og nok må forventes at være trendsættende.

Det er derfor ekstremt interessant for øvrige arrangørere at se nærmere på hvad der kan og ikke kan lade sig gøre i danmark at afholde som værende "lovligt".

LadaThomas; er du forsvundet fra tråden?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: køge
HenrikGM skrev:
ladathomas skrev:
[

officelsne som stod mit på vejen viste jeg ikke stod så tæt på vejen de skulle havde stået bag afspæringen og ja det er fuldstendigt ufosvarligt de stod det jeg må akende fejlen men kunne ikke selv se det der vor jeg stod. da jeg kørte banen igenem inden løb stod de også bag afspæringen.
og ja der skulle de være blevet.

jeg stod prisipjelt kun som medhjælper til og få det op og stå invar stod for alle tiladelser og den slags.

Hej Thomas.

De officials i havde stående med gul vest i nedkørselszonen; var det nogen frivillige hjælpere i havde fundet, eller hvor kom de fra?

Havde i kontakt til en DASU dommer da planlagde racet og skaffede tilladelserne m.v.?

Det er jo ikke dig som hjælper der behøver anerkende nogen fejl...

officialsne var på frivilig basis
dasu dommer nej de kom inden racet og godente banen
da jeg stod for det mest braktiske for selve racet er det jo også min fejl

Titel:
Moderator

ladathomas skrev:
[
officialsne var på frivilig basis
dasu dommer nej de kom inden racet og godente banen
da jeg stod for det mest braktiske for selve racet er det jo også min fejl

Hvis du stod som medhjælper kan du dårligt tage en del af en evt. fejl på dine skuldre.

Jeg kan ikke helt forstå hvem der egentligt stod for hvad her, men jeg kan måske formulere spørgsmålet lidt anderledes:
Hvem bestod løbsledelsen af, og hvilken licens havde de?

Citat slut.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: køge
invar stod som løbsleder skal lige undersøge hvad licens han har jeg har pt kun 1c som meget gerne skulle opgrederes her i år så jeg selv kan lave løb

Titel:
Moderator

Det er sådan at HELE løbsledelsen skal være ibesiddelse af mindst en 1C licens. (se DASU reglement8)

Det er sådan at der til et publikumsarrangement ALTID er en DASU dommer til stede(ikke kun før opstart!). (reglement8)

Det er sådan at _samtlige_ officials der assisterer løbsledelsen _SKAL_ være i besiddelse af licens til drag,asfalt eller rallysport. (reglement8 igen)

Når i ansøger om tilladelse til sådan et løb accepterer politiet jeres reglement fordi man antager at DASU overholder deres egne regler(reglement for banesikkerhed).
Faktum er at:
1. DASU har aldrigt fået reglement godkendt som andre arrangørere afkræves, (sandsynligvis noget gammelt lobbyarbejde)
2. Det reglement DASU påstår de efterlever bliver generelt ikke efterlevet.
3. DASU er fræk nok til at bede politiet "holde øje med diverse arrangørere der afholder ulovlige race under påskud af være lovlige".

Hvis der er noget DASU gør, så er det:
1. afholde race der ikke efterleve de regler de selv har opsat(brud på kravet om godkendt banereglement!)
2. Afholde illegalt race på påskud af at være lovligt.

Det er sgu ærgeligt at DASU ikke selv er istand til at overholde det reglement de selv har skrevet.
Gad vist hvem det egentligt gælder for, når det nu ikke gælder for DASU?

Jeg, og andre, har nu igennem snart meget lang tid forsøgt at gøre opmærksom på problemet, men DASU gør som DASU vil, klubberne incl.

Ideelt set hørte DASU efter kritikken og skrev et reglement de VIL og KAN overholde, istedet for at stikke myndighederne blår i øjnene, og kæp i hjulet på øvrige arrangørere.

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time