Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 21:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 21:33 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 15:12
Indlæg: 62
Geografisk sted: Århus
Hvad med plads... rb30 motoren er den ikke små 40mm højere end rb26 motoren?

_________________
Billede - Troels

Toyota Corolla '91
1.3 xli Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 21:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
mh skrev:
hvad med kobling til sådan noget?... upgraderet motorophæng?

Jeg ville nok prøve at få en oversigt fra dem over hvad de forskellige trims indeholder og alt hvad der sidder uden på kan man jo skifte efterfølgende hvis den er rimeligt gadevenlig og man stadigt kan sætte det i vejen og mener man har brug for mere...

Styring af det er det mapning ved siden af eller følger der noget boks med?


Kobling, der har jeg en trible HKS.

Hvad gearkasse angår, vil jeg bruge den fra R34, en 6 trins, den skulle kunne holde til 700+

Jeg har forsøgt at få priser på andre motorer med mindre effekt, men det lader som om de kun vil sælge den 1000 hk, spurgt ellers første gang efter en 6-700 hk.

Styring er en lille ting, den skal selvfølgelig købes seperat.

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 21:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Troels skrev:
Hvad med plads... rb30 motoren er den ikke små 40mm højere end rb26 motoren?


Så vidt jeg ved, har den samme størrelse, men anden krumtap, plejestænger, og stempler.

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 21:56 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 15:12
Indlæg: 62
Geografisk sted: Århus
Okey jamen bare ud fra det jeg har læst er den ca 40 mm højere.. og hvis du evt ser på det billede du selv har vedhæftet af en rb30 med 26 top og rb26 tandremsdæksel.. der kan du se en 30-40 mm sprække mellem øverste og nederste tandremsdæksel

_________________
Billede - Troels

Toyota Corolla '91
1.3 xli Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 22:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Troels skrev:
Okey jamen bare ud fra det jeg har læst er den ca 40 mm højere.. og hvis du evt ser på det billede du selv har vedhæftet af en rb30 med 26 top og rb26 tandremsdæksel.. der kan du se en 30-40 mm sprække mellem øverste og nederste tandremsdæksel


tror sgu du har ret, sidder lige og sammenligner billeder af min motor, da den var skildt ad, og holder den op imod det billede på forsiden, det er fra vandpumpe hus og op den er højere.

Billede Billede

Men de 40 mm burde ikke gør nogen forskel, da der er massere af plads i motorrummet, se tårnhøjde.

Billede

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 22:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12
Indlæg: 54
Så vidt jeg kan se er det kun selve motoren - ingen manifolde eller turboer med til den pris! Der skal du op på 25000$... Eller tager jeg fejl?

Jeg ville selv lave den - købe stempler, stænger, knaster osv. i USA istedet pga. den lave kurs. Og så bare nøjes med motoren fra NZ.

_________________
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 22:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
larslaursen skrev:
Så vidt jeg kan se er det kun selve motoren - ingen manifolde eller turboer med til den pris! Der skal du op på 25000$... Eller tager jeg fejl?

Jeg ville selv lave den - købe stempler, stænger, knaster osv. i USA istedet pga. den lave kurs. Og så bare nøjes med motoren fra NZ.


Det er også i mine overvejelser, jeg ved at jeg skal give imellem 90 og 150 AUD pr. styk for en komplet RB30 motor, og imellem 500 og 650 AUD for at få den/dem fragtet til Danmark, så sådan en motor løber op i 4000 kr., og det er jo ikke slemt.

Jeg har undersøgt mange forskellige tuningsshops rundt omkring, og har da også fundet et sted, hvor jeg kan købe alt til RB30 motoren.

Link: http://www.tweakit.net/shop/advanced_se ... 9820de5ea0

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 16:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Jeg fandt lige en gammel pdf på min PC som nettop omhandlede konvertering til en RB30 .. der var et par links til hvor jeg havde downloaded den.... her ->1 stk pdf fil
The RB30 DOHC Guides->
http://www.users.on.net/~jjc/rb30dohc/index.html
http://users.tpg.com.au/cobra30/twincam.htm

Her er forummet der kun omhandler RB30->
http://www.skylinesaustralia.com/forums/RB30-conversions-f184.html
http://www.skylinesaustralia.com/forums/R33-Rb30-Conversion-t15420.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 17:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
ae86 skrev:
Jeg fandt lige en gammel pdf på min PC som nettop omhandlede konvertering til en RB30 .. der var et par links til hvor jeg havde downloaded den.... her ->1 stk pdf fil
The RB30 DOHC Guides->
http://www.users.on.net/~jjc/rb30dohc/index.html
http://users.tpg.com.au/cobra30/twincam.htm

Her er forummet der kun omhandler RB30->
http://www.skylinesaustralia.com/forums/RB30-conversions-f184.html
http://www.skylinesaustralia.com/forums/R33-Rb30-Conversion-t15420.html


Jeg takker, også derfra jeg har min viden, og det er folk fra det forum, der anbefalede RB30, istedet for en strokerkit på 2,7 eller 2,8.

Vil lige læse PDF filen.

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jul 2008, 12:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008, 11:06
Indlæg: 233
jeg kender ripsracing fra det Australske forum jeg er med til at styre, og har aldrig i de år jeg har været med, hørt noget dårligt om dem.

Selve den maskine du spørger til,ved jeg intet om, så det vil jeg helt afholde mig fra at kommentere

_________________
Kristoffer
Tilpas billedstørrelse gratis og nemt
Fjern Antivirus XP 2008 / XP Antivirus


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team