Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 00:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked

Hmm...

Jeg opretter altså lige en ny tråd med denne indledning UNDSKYLD!

Idet at jeg har 7619 interesser og projekter, som alle koster penge, så er det fandme svært at få både bank, og især konen med på at smide penge ud i, set fra deres side!.. flere VANVITTIGE (?) projekter...

MEN... en bil som Mazda 323 4wd Turbo fra midt 80erene dukker med mellemrum op i mig og næsten skriger på mig til projekt...

Nogen negative indvendinger fra jer til det projekt?

Jeg tænker flere fordele, billig i anskaffelse, billig forsikring osv osv...

Jeg har faktisk tænkt på at købe et billigt eksemplar, måske uden afgift, betale afgiften, og så gå igang... strippe svinet FULDSTÆNDIGT for alt, lege med motoren over en periode, altså evt renovering, måske mild opboring, idet at den jo kun er på 1600.cc kigge lidt på krumtap og gearkasse, lidt knast og udstødning, anden turbo og bedre styring osv osv...
Men når den skulle på gaden, så skulle det UDELUKKENDE være som en sjov "gokart" altså have lettet den for ALT unødvendigt interiør, faktisk som en ældre racer udgave, for sådan kan man jo faktisk syne en bil, den vil bare aldrig være til andet end et sjovt stykke legetøj...

Men ville den ikke også ende op med at være det? jeg mener.., lettet for 150-200 kg og måske "bare" ca.250.hk til sådan en æske med 4wd...

Må jeg høre lidt meninger fra jer?

MVH. Erik Kristensen

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Køb en RX-7 istedet, meget sjovere, hurtigere, bedre, potentielt mange heste, pænere og mere holdbar.

Min kammerat har haft sådan en "BG" 4wd, de er ikke videre holdbare i transmissionen, ikke engang med standard motor.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
hvorfor skulle bilen ikke kunne bruges til andet? kører 250km dagligt i en honda civic efter samme opskrift (dog meget færre hk)

høreværn med radio er din nye bedste ven...

www.slavteren.tk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

gearkassen er ikke særlig stærk i dem. Jeg ville nok tage den 2wd udgave i stedet og så stoppeved 170-210hk. Den er en del lettere og billigere i drift.

Hvis du ripper den for alt unødvendigt vægt, får du en maskine der kommer til at køre som en gocart, selvom mange sikkert vil grine af den lave effekt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time