så fik den ny kobling... det kørte i 14 dage, så døde motoren ( knækket tandrem, bukket 2 ventiler og en plejlstang ), så jeg købte en brugt motor fra forhandler..
den kom så uden svinghjul og diverse..
jeg tog det gamle svinghjul og hev af, rensede boltene for olie og noget hårdt stads ( måske gammel låseolie?? )..
Rensede anlægsfladen på bagsiden af svinghjulet, anlægsfladen på motoren.. på med svinghjulet.. lidt låseolie på alle boltene..
Svinghjulet er ikke spændt efter bogen, men bare på kryds ( 6 bolte ) og med en trykluftnøgle, hvor den har fået 20-25 sekunder på hver bolt til slut, stadig på kryds..
På med koblingen ( samme kobling har kørt på samme svinghjul, så det burde være fint ikke? ), spænde trykfoden på kryds med de 12mm bolte der holder den ind mod svinghjulet.. huskede at centrere koblingspladen.. og vende den korrekt.. til sidst spænde de små 12mm bolte med luftnøglen.. bare lige en smule på hver, for at sikre at de sidder fast..
Lade det hele stå et par dage, og så i med motoren osv..
Hvad er gået galt i ovenstående procedure? For nu ryster skidtet igen, når jeg sætter igang ved lave rpm ( over 2000 er der intet rysteri )...
Kan i hjælpe? Jeg gider snart ik skrue mere på den skide
dai-pis-hatsu