Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 04:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
POKKERS!!! Da jeg skiftede til sommerfælge her i dag opdagede jeg en knækket fjeder og utætte støddæmpere foran! Det er vidst til at skifte lortet ud... Men med hvad? Det skal lige siges at det er en golf 2. Og dem kan man ikke sænke mere end 40mm, hvis man vil have det synet. Og jeg er blevet for gammel til at skifte fjedre hver gang jeg skal til syn. Så jeg må vel nøjes med 40mm.

Er der nogen der kan anbefale noget? Evt. et sted og mærke i en ordent kvalitet til ordentlige penge. Jeg har også overvejet gevindundervogn... Men det er jo dyrt...

v/h christian

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hej

Har du tænkt på prisen?, jeg har skrevet side op og side ned om undervogne, og køre selv med mærket weitec, ikke noget vild mærke men, meget ok til prisen.

Har dog et par tlf nr, til folk over på øen der har undervogne til fair priser, ved ikke lige præsis hvilke mærker de køre med mener (CC styling) kan skaffe gevind undervogne fra ca. 4000 i mærket FK, men mener det er deres billig serie AK, men prøv disse to, og forhør dig om priser og mærker.

Martin: CC styling: 40466569
eller
Michael: Autotech: 40720756

Men når man ikke bor tæt på grændsen, er det lidt svært at få undervogn til fair priser, jeg køber alt mit grej i tyskland, gider sku ikke give de sky høje priser det koster her i dk, da Wietec slo an her i dk, kostede top modelen knap 10000kr, i tyskland 6000kr, så der er penge at spare ved at købe undervognen der, ligegyldig hvad for en undervogn og mærke man vælger.

Mener godt du kan sænke vognen omkring 60mm foran, men hvor meget komfort du vil have, er jo op til en selv.

Men ved ikke lige hvad afstand der er til lygterne på G2ernes forlygter,
men vil tro at 60mm kan gå an, ellers er en gevind undervogn et must,
så kan man lige skrue den et par mm op, når slæden skal tjekkes,
men man punge ud med lidt flere gysser for sårn en sag.

Hilsen Martin R

Hej Martin.

Takf for dit svar...
I mellem tiden har jeg fundet en gevindundervogn på www.bilstyling.dk til 3295kr. Det er da billigt nok! Den overvejer jeg meget krafting!

5. Gevindundervogn Patec. Golf II,Corrado
Justerbar undervogn med gevind justering foran mellem 20-75mm og not justering bagi mellem 20-60mm.
[ Læg i kurv ]
Pris: DKK 3.295,00

6. Gevindundervogn Patec. Golf II,Corrado
Justerbar undervogn med gevind justering mellem 20-75mm foran og mellem 20-60mm bagi.
[ Læg i kurv ]
Pris: DKK 3.695,00

Det er da billige penge for sådan noget! Men hvad koster sådan noget i tyskland og hvor og hvorlangt ned skal man? Kender du evt nogen butikker?

v/h christian.

Senior Medlem
Brugeravatar

Hej

De priser du har fisket frem er slet ikke ved siden af, kender godt patec, men har ikke nogen erfaringer med det, og køre selv med omtalte not/nuten justering bag, en billig version af gevind, hvor selve skålen bagi kan flyttes i 10mm trin, kan anbefales hvis man vil spare lidt penge.

Har kigget lidt i mit DW katalog, kan ikke lige finde de omtalte sæt de har ved Bilstyling, så det må være en billigere serie, men derfor kan den godt være god til prisen.

http://www.weitec.de/produkte/hicongtn_2002.jpg

Til prisener du har fundet, findes patec ikke nævne værdig billig i tyskland,
jeg gav selv 4300kr for mit wietec sæt i tyskland, og er meget tilfreds med sættet, og den er lavet af fine materialer til prisen, og har kørt ca. 50000km uden nogen for for problemer.

Hvis du skal købe mere gejl, så er der kun ABC Autoteile i flensborg, men du skal ringe derned føst, så de kan bestille det hjem.

Hilsen Martin R

Senior Medlem
Brugeravatar

Hej igen

De priser ved bilstyling er patec's junior undervogne, er selvfølgelig lavet i ringere kvalitet end deres dyrere undervogne, og har tjekket deres priser på patec's hjemmeside, og de er ca 500-800 dyrere i danmark end i tyskland alt efter hvilken af de to undervogne du vælger,
så om det kan betale sig at tage turen derned, er op til en selv.

Hilsen Martin R

Tak for efterforskningen du har gjort for mig... Det var skuda pænt af dig!
Jeg tror jeg køber den billege version med "NOT justering" så. Det skal jo kun justeres to gange hver andet år. Jeg vil ikke bruge en hulens masse penge på det! Men jeg ville da forvente at det stadig kunne holde 6 år og ca 60000km... Det SKAL det!

v/h christian

hej marin

kan du fortælle mig lidt om abc Autoteile... hvad har de og kan de brække noget dansk, da min tyskeksamen fra folkeskolen ikk var helt på toppen..! kan jo lige så godt købe det med hjem når jeg skal til dhb...!

Allan

Senior Medlem
Brugeravatar

Hej Allan.

De kan desværre ikke en pind tysk, og de har aldrig tingene hjemme,
så hvis du skal have dele skal det bestilles hjem først...

Men jeg er heller ikke en ørn til tysk, men fat en pen, og skriv de dele op du skal have, de er rimelig behjælpelige, selvom man ikke var den store nørd i skolen.

De bestiller deres dele gennem DW kataloget, og de kan skaffe næsten alt hjem, du kan evt ringe til mig, så skal jeg gerne hjælpe dig lidt på vej.

Mobil: 28569935

Hilsen Martin R

Senior Medlem
Brugeravatar

Hek Hav..

Har som sagt ikke nogen erfaringer med Patec, og kender kun en der har sårn et sæt på, men han lyder til at være godt tilfreds.

Jeg har selv kørt de omkring 50000km med mit sæt, og har stildt på lortet en masse gange for at få den sat i den højde jeg ville have, men det har osse en masse af sige, hvor meget man vil sænke jo lavere undervognen er, jo mere sliddes den, men moderat sænkning 40-70mm, burde undervognene sku kunne klare mindst 60000km, jeg har som sagt ikke haft noget probs, selv med min lave sænkning, og den er stadig hård som kun masocister kan lide det:-)

Hilsen Martin R

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
G2'eren kan godkendes med mere end 40 mm sænkning - jeg går ud fra at lygte højden er problemet?
Anyway, med en Rallye front, så er lygternes underkant noget højere, og det giver nogle ekstra centimeter at sænke på.
Men det er måske også så drastisk igen at skifte fronten - en Rallye front er trods alt ikke helt billig - og pengene er nemt givet bedre ud til at købe en gevindundervogn.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time